Quantcast

Na Facebook stránke mesta sú mazané komentáre. Administrátor to zdôvodňuje tým, že profil slúži na propagáciu a informovanie o aktivitách mesta.

FB mesta 4Oficiálnu stránku mesta Banská Bystrica na sociálnej sieti Facebook spravuje Martin Sabov, ktorý je dlhoročný spolukapelník s primátorom Petrom Gogolom. V hudobnej skupine VZNCH pôsobia spoločne od roku 1987.

Mesto spočiatku odmietalo prezradiť, kto profil na sociálnej sieti spravuje. Martina Sabova ako administrátora potvrdil mestský úrad po otázke neformálneho združenia Fórum BB.

Napriek tomu, že do 30. júla 2013 vynaložilo mesto na správu 3917 eur, počet fanúšikov dosiahol iba 624. V súčastnosti narástol na 840 (stav ku 20.septembru). Úrad zdôvodňoval výber administrátora praxou uchádzača v médiách v dĺžke štyroch rokov. Sabov pôsobil ako zvukár a strihač v STV.

Na oficiálnej Facebook stránke miznú komentáre užívateľov. Po sťažnostiach občanov zareagoval mestský úrad vyhlásením na titulnej fotke stránky: “Profil bol zriadený ako propagačný nástroj pre zvýšenie informovanosti o pripravovaných podujatiach a aktivitách mesta. Z toho dôvodu neuverejňujeme komentáre pod jednotlivými príspevkami mesta Banská Bystrica.”

Ružomberok má viac ako 7-tisíc fanúšikov

V Ružomberku rozbehol Facebook stránku mesta Jozef Karika, ktorý v tom čase pôsobil ako hovorca na miestnom úrade. Administráciu vykonával v rámci svojej funkcie. “Žiadny ďalší pracovník MsÚ za túto prácu platený nebol. Po niekoľkých mesiacoch a nazbieraní niekoľko tisíc fanúšikov vyžadovalo vytváranie každodenného obsahu a reagovanie na mestskom Facebooku  zamestnanie externého admina, ktorému mesto platilo cca. 200 eur mesačne. Vypracovanie komunikačnej stratégie pre FB stálo jednorázovo tuším 200 alebo 300 eur. Ostatné moderovanie a odpovedanie som vykonával ja,” opísal svoje skúsenosti Karika.

Úspešný spisovateľ už na mestskom úrade v Ružomberku nepracuje, ale rád sa podelí o svoje skúsenosti. Na seminári Transparency International Slovensko prednášal o výhodách a nevýhodách nových médií. Tam zdôraznil, že nové médiá fungujú iným spôsobom ako staré. “Sociálne médiá sú koktejlová párty,” citoval Karika amerického mediálneho experta Davida Meermana Scotta. Narážal tým najmä na interaktivitu a výmenu informácii, ktorá na internete v súčasnosti prebieha.

Karika vo svojej prednáške vyložene vystríhal pred mazaním príspevkov. Práve naopak upozornil na dôležitosť získavanie čo najviac “lajkov” a komentárov, ktoré zvyšujú viralitu príspevkov.