Quantcast

Šiesteho augusta 2010 odštartoval portál BBonline.sk úplne nový prúd poskytovania regionálnych informácií na jednom mieste v čo najrýchlejšom čase.

Zatiaľ čo v prvom roku fungovania zaznamenal portál BBonline.sk takmer pol milióna návštev od 200 tisíc unikátnych návštevníkov. V druhom roku to už bolo 700 tisíc návštev od takmer 300 tisíc návštevníkov. Počas uplynulého roka neprekročila návštevnosť portálu hranicu tisíc návštev denne len šesť krát, čo bolo spravidla počas sviatkov alebo slnečných víkendov. V priemere dosahovala denná návštevnosť stránky až 1,9 tisíca návštev.

Dva roky BBonline.sk v číslach

– 2,7 milióna zobrazení stránok portálu
– 1,9 milióna zobrazení článkov
– 1,2 milióna návštev
– 530 tisíc návštev prostredníctvom siete facebook.com
– 500 tisíc unikátnych návštevníkov
– 16 tisíc autorských fotografií fotografov BBonline.sk
– 4 046 fanúšikov na sieti facebook.com
– 3 895 komentárov priamo na portáli
– 3 472 článkov
– 4 výhražné e-maily a SMS správy redaktorom 🙂

TOP 5 najčítanejších príspevkov na BBonline.sk

  1. FOTO: Banská Bystrica opäť víta po novom | 01.5.2012 | 16 861 zobrazení
  2. FOTO: Takto sa Bystrica správa k umeniu | 23.6.2012 | 15 522 zobrazení
  3. Sliač bude po piatich rokoch hostiť letecké dni | 15.2.2011 | 12 160 zobrazení
  4. Foto + Video: Mig-29 sa prehnala banskobystrickými cestami | 30.7.2011 | 11 628 zobrazení
  5. FOTO: Brezniansky Fun fest skončil fiaskom | 17.12.2011 | 11 491 zobrazení

Okrem Slovenska sme počas dvoch rokov zaznamenali aj vyše 30 tisíc návštev z Českej republiky a viac než 10 tisíc z Veľkej Británie, kde aj podľa nášho facebooku žije viacero Banskobystričanov. Celkovo boli na portál BBonline.sk zaznamenané prístupy až zo 146 krajín sveta. Reálne však možno hovoriť o pripojení sa za obsahovým účelom zo 105 krajín. Z celkového počtu 1,2 milióna návštev bolo 38 tisíc skrz mobilné zariadenia. Najviac návštevníkov BBonline.sk stále využíva internetový prehliadač Firefox, nasledujú Chrome a Internet Explorer. K našim stránkam sa najviac pripájajú užívatelia pripojení cez tradičného poskytovateľa Telekom, nasledujú zákazníci spoločnosti Orange Slovensko a trojicu uzatvára miestny poskytovateľ pripojenia BBXnet – spoločnosť BBX.

Vízia prinášať najaktuálnejšie spravodajstvo z Banskej Bystrice sa za dva roky zmenila na portál, ktorý je plnohodnotným a hodnoverným zdrojom informácií a taktiež miestom, kde sa stále dá nájsť i atraktívny obsah doplňujúci bežné správy. Veríme, že aj počas ďalšieho, už tretieho roku existencie budeme portál BBonline.sk vašou pravidelnou zástavkou na ceste za aktuálnym spravodajstvom z vášho regiónu.

Filip Roháček: Keby sme zostali len v Bystrici, zašibe nám

Zakladateľ portálu BBonline.sk a v súčasnosti šéfredaktor siete portálov REGIONAL MEDIA hovorí v redakčnom rozhovore o ceste banskobystrického portálu ku skvelým číslam návštevnosti i možnom rozvoji.

Ako si po dvoch rokoch spokojný s pozíciou BBonline.sk na trhu regionálnych médií?
Na to je síce niekoľko kritérií, ale zoberme si, že tu vychádza jeden regionálny týždenník, ktorý môže mať po oklieštení na Banskú Bystricu len pomerne malý náklad. Efektivita schránkových novín je slabá. Je tu jedna regionálna televízia, ktorá síce má svojich divákov, ale je otázka ako často a kto všetko ju sleduje. Lokálne rádio nemáme a spomedzi portálov máme podľa viacerých objektívnych kritérií výrazne najsilnejšiu pozíciu. V máji sme mali na BBonline 83-tisíc návštev od takmer 50-tisíc unikátnych návštevníkov, a to je číslo ktoré som pri zakladaní považoval za naozajstnú métu. Takže s našou pozíciou asi nemôžeme byť nespokojní.

Čím tento projekt dokázal preraziť?
Jednoznačne formátom, ktorý môže Bystričanom priniesť len bystrické médium. Časť úspechov sú náhody, časť dobre premyslená stratégia. Samy od seba malé lokálne témy nie vždy zaujmú, my sa ich snažíme zatraktívniť a dostať až na nástenku vášho facebooku. Zoberme si naše textové prenosy z mestského zastupiteľstva. Verejnosť na zasadnutia nechodí, donedávna neboli ani video prenosy. Nikoho nezaujímalo čo sa tam deje. Začali sme písať priebeh a postrehy zo zasadnutia naživo. Zrazu, odmysliac si všetkých poslancov, ktorí kontrolujú čo sme o nich napísali, si na to v ten deň klikne päťsto až tisícpäťsto unikátnych návštevníkov, ktorí si tú stránku aj dvadsaťkrát obnovia.

Pre BBonline si musel pred rokom čeliť aj mediálnym útokom zo strany konkurenčného portálu za investičné prepojenie s politicky činnými osobami.
Nie média, ale skôr akéhosi blogu. V podstate to bola reakcia na vlastnícku štruktúru spoločnosti, ktorú sme ihneď na portáli prezentovali. Po niekoľkých mesiacoch, neviem z akého popudu, a bohužiaľ asi dva dni po podpise zmluvy o odkúpení podielov týchto partnerov, prišiel útok. Na druhej strane, vedeli sme, do čoho ideme a vo vtedajšej situácii by som to znovu urobil tak, ako vtedy. Neboli to žiadni činní politici, ale v prvom rade skúsení podnikatelia a išlo o biznis. Stálo nás to síce aj po tej stránke osobných útokov veľa, ale po podnikateľskej línii nás to veľmi posunulo.

Toto spojenie trvalo pár mesiacov, ale BBonline je stále z politických kuloárov označované ako pravicový portál.
Ak ma chce niekto častovať k jedným len preto, že neospevujem druhých, tak mi to nepríde ako správne merítko. Ja na rozdiel od straníckych médií a blogov prívržencov niektorých strán som ochotný ospevovať jedných aj druhých, ak si to zaslúžia. Rovnako ako haniť jedných aj druhých, keď je za čo. Naše autorské príspevky sú stavané po celý čas objektívne a podľa možnosti vyvážene v jednotlivých príspevkoch alebo ich sériách. A koniec koncov, kto ma zachytil na začiatku roka pri „gorilích“ protestoch, snáď si ma nedovolí označiť za prívrženca niektorej z tradičných politických strán. Nestrannosť je to, čo nám dáva veľkú ľahkosť v rozhodovaní i práci samotnej. Navyše, je treba si uvedomiť, že politika a tobôž už tá lokálna, z pohľadu politických „porovnávaní si pipíkov“, ľudí až tak nezaujíma.

Kto je dnes strategickým partnerom projektu?
Sme radi, že je to významný lokálny internetový provider – spoločnosť BBX, vďaka ktorej môžeme rásť výrazne aj po technologickej stránke.

Vždy si si zakladal na lokálpatriotizme, ale potom prišli portály vo Zvolene, Detve, Lučenci…
Prišlo to nejak samo. Riešiť dookola bystrické malomeštiactvo a akože kauzy niekoľkých záujmových skupín sa skrátka nedá večne. Keby sme zostali len v Bystrici, zašibe nám. Zvolen sme chceli z dôvodu blízkosti, ale zároveň veľkých odlišností. Detva a Lučenec pribudli z popudu ľudí priamo z týchto regiónov.

Čo ďalšia expanzia?
Tento rok sme si určili skôr ako stabilizačný pre súčasné portály a takisto ďalšie projekty v našom portfóliu. Ale nevylučujem ju, pretože stále sú regióny, kde si vieme predstaviť, že by náš formát mohol preraziť, ale na to musíme nájsť v prvom rade vhodných ľudí, čo je stále ťažšie.

Aké nedostatky vidíš konkrétne na BBonline.sk?
Aj vzhľadom na to, koľko iných portálov tu bolo pred našim príchodom a ešte aj stále je, musíme o čitateľa bojovať. Áno, čísla návštevnosti sú skvelé. Problém je, že ľudia už menej identifikujú, na ktorom portáli články čítajú. Aj náš nedávny prieskum ukázal, že percento ľudí, ktorí na prvé počutie dokázali označiť BBonline.sk ako portál, ktorý pravidelne navštevujú, zďaleka neodrážal čísla návštevnosti. Na druhej strane keď im anketári povedali dva, tri jedinečné príspevky z posledného obdobia, ktoré boli našimi ťažiskovými, okamžite začali mnohí hovoriť, veď samozrejme to čítam, tam chodím, už viem. Ono to z novinárskeho hľadiska nie je až taký problém, keďže ľudia sa k článkom dostanú, čítajú ich vo veľkom. Problém je to len z obchodného hľadiska, napriek veľkému počtu zobrazení stránky, meno robí veľa. Vyplýva to ale z nášho štartu cez sociálne siete, ktoré na druhej strane spolu s vyhľadávačmi vieme využívať veľmi dobre.

Kam sa môže po dvoch rokoch tento projekt posunúť?
Mediálne postupy sú síce možno tam, kde pred dvoma rokmi, ale cesta informácií k ľuďom a tiež vývoj nových technológií súvisiacich s internetovými portálmi sa posunuli míľovými krokmi. Úplne inde sú na webe tematické záujmy ľudí, grafické štýly i obchodné a reklamné formáty. Tomu sa musíme prispôsobiť podľa možnosti čo najskôr. Radi by sme to zrealizovali v nadchádzajúcej mediálnej sezóne.

Na záver ešte otázka, kde sa vytratil tvoj pravidelný blog Tak banskobysricky?
Podobne, ako zvyšok nášho portálu, prežíva pár mesačné letné oddychové obdobie a čaká ho veľká zmena. V Banskej Bystrici o pár dní štartuje nová lokálna televízia ESO a Tak banskobystricky sa zmení na televízny ring riešiaci aktuálne problémy mesta pred televíznymi kamerami a samozrejme aj na portáli BBonline.sk.