Na ceste prvej triedy I/69 pred Banskou Bystricou v smere od Zvolena sa v týchto dňoch ukončili rozsiahle rekonštrukčné práce. Tie zahŕňali modernizáciu úseku s dĺžkou viac ako 3 km, prestavbu križovatky a opravu dvoch mostov. Dielo pre Slovenskú správu ciest za viac ako 2,9 mil. EUR bez DPH realizovala EUROVIA SK.

Hlavným zámerom rekonštrukcie, ktorá začala v apríli, bolo zabezpečiť skvalitnenie cestného povrchu v úseku od katastrálneho územia obce Badín po Banskú Bystricu na ceste I. triedy I/69, ktorá spája Banskú Bystricu a Zvolen. Obnovou prešiel úsek v celkovej dĺžke 3 096 m, ktorý je v danej lokalite súbežný s rýchlostnou cestou R1. Opravili sa aj dva mosty, ktoré sa nachádzajú priamo v Banskej Bystrici.

V rámci stavebných prác sa odfrézoval pôvodný povrch vozovky a následne sa zhotovila nová asfaltová vrstva so zachovaním šírkového usporiadania na celom úseku. Rekonštrukciou prešli aj odstavné plochy, prídavné pruhy či odvodňovacie zariadenia. Zároveň sa zabezpečila renovácia existujúcich priepustov s celkovým vyčistením cestných rigolov. V celej rekonštruovanej dĺžke vozovky sa vymenili zábradlia, cestné zvodidlá, osadili sa smerové stĺpiky a na potrebných miestach aj nové cestné obrubníky. V závere prác bolo v tomto úseku zhotovené aj vodorovné dopravné značenie a doplnené zvislé dopravné značenie.

Z dôvodu nevyhovujúcich dopravno-kapacitných pomerov sa realizovalo aj rozšírenie a prestavba križovatky ciest I/69 a III/2414. Križovatka bola doplnená o ľavé odbočovacie pruhy v smere z I/69 na III/2414. Účelom rekonštrukcie bolo zlepšenie plynulosti premávky a zvýšenie bezpečnosti chodcov.

Modernizácie sa dočkali aj dva mosty v Banskej Bystrici. „Rekonštrukcia mosta nad Rakytovským potokom pozostávala z odfrézovania obrusnej vrstvy vozovky, odstránenia uchytenej vegetácie a náletových drevín v  okolí a následného položenia nového povrchu vozovky. V prípade druhého mostu, ktorý vedie ponad potok Kremnička, išlo o náročnejší rekonštrukčný proces. Samotné práce začali odstránením všetkých častí mostného zvršku a vybúraním časti úložných prahov. Následne sa zrealizovali nové úložné prahy, mostné nosníky, spriahajúca doska a mostný zvršok,” informovala Simona Tančáková, PR manažérka a hovorkyňa spoločnosti EUROVIA SK.

Okrem zvýšenia bezpečnosti a plynulosti premávky a tiež komfortu jazdy pre vodičov rekonštrukcia a sanácia odvodňovacích zariadení zabezpečila aj úpravu odtokových pomerov zrážkových vôd, čo zlepšilo vplyv prevádzky cesty na životné prostredie.