Quantcast

Na novembrovom zasadnutí mestského zastupiteľstva budú poslanci schvaľovať aj pridelenie sumy 64-tisíc eur na obstaranie troch nových vozidiel pre mestský úrad. Nepopulárny kapitálový výdavok v mestskom rozpočte by mal umožniť najmä predpoklad lepších daňových príjmov samosprávy.

“Vozový park mestského úradu je v dezolátnom stave, preto mesto plánuje obstarať tri nové osobné vozidlá vyššej strednej triedy,” informovala portál BBonline.sk hovorkyňa primátora Zdenka Sekerešová. Stane sa tak v prípade, že poslanci schvália navrhnutú zmenu tohtoročného rozpočtu.

mestský-úrad1Priemerný vek vozidiel Mestského úradu v Banskej Bystrici predstavuje aktuálne jedenásť a pol roka. Všetky majú pritom viac ako desať rokov a podľa vyjadrenia úradu už jazda na dlhšie vzdialenosti pre ne neprichádza do úvahy. To predstavuje aj problémy z pohľadu zákona, keďže predstavitelia mesta a zamestnanci úradu by v prípade potreby mali počas pracovnej doby využívať práve autá úradu a nie súkromné vozidlá.

Nepojazdné je v súčasnosti aj primátorské vozidlo Wolkswagen Passat s rokom výroby 2005, ktoré má najazdených viac ako 270-tisíc kilometrov. Primátor Ján Nosko ho mohol využívať len niekoľko mesiacov, aktívne ho používal jeho predchodca Peter Gogola. Obaja mali k dispozícii na čiastočný výkon funkcie šoféra aj jedného zo zamestnancov úradu. Ich predchodca Ivan Saktor toto vozidlo pritom nevyužíval, ale slúžilo vtedajšiemu viceprimátorovi Róbertovi Kazíkovi.

V roku 2007 si totiž začalo mesto pre potreby primátora Saktora prenajímať od svojej dcérskej akciovej spoločnosti MBB vozidlo Mitsubishi Pajero za zhruba 1 900 eur mesačne. MBB vtedy informáciu o nákupnej cene vozidla neposkytlo a podobné informácie ešte v tom čase neboli zverejňované povinne, mesto však malo na prenájme vozidla zaplatiť svojej spoločnosti počas štyroch rokov až takmer 93-tisíc eur. K tejto sume sa napokon náklady mesta nevyšplhali, keďže nájom mesto skončilo o niečo skôr ako bolo pôvodne plánované. Pol roka po výmene primátora poslanci nariadili zrušenie zmluvy a mestská spoločnosť ho potom ako nepotrebné predala autobazáru. Podľa medializovaných informácií odtiaľ následne opäť putovalo do rúk exprimátora.

Tentokrát by sa ale Banská Bystrica cenou vozdidiel slúžiacich pre svojich vrcholných predstaviteľov i zamestnancov úradu nemala pohybovať v rebríčku hanby zbytočného luxusu. Autá primátorov krajských miest či predsedov krajov sa pritom bežne pohybujú v cenách okolo 50-tisíc eur za kus i viac. Mesto teraz totiž plánuje v celkovej sume 64-tisíc eur obstarať až tri vozidlá.