Quantcast

V sobotu mohli Banskobystričania nahliadnuť do “kuchyne” pivovaru Urpiner. Deň otvorených dverí priniesol nielen pivo za 50 centov, ale aj bohatý kultúrny program a slávnostné uvedenie novinky – piva Urpiner v plechovke.

Zatiaľ je v plechovke dostupné 12-stupňové pivo a citrónový Radler. V prípade ich úspechu je možné rozšírenie aj na ďalšie produkty tohto pivovaru. Samotný Deň otvorených dverí prebiehal ako vždy vo veselej atmosfére. Na pódiu sa striedali hudobné skupiny so súťažiacami v pivných disciplínach. Svoje ukážky predviedli záchranári, psovodi či džudisti. Lákadlom bola prehliadka pivovaru a možnosť zakúpiť si suveníry s logom pivovaru.

Každý príchodzí dostal lístok na jeden nápoj zdarma. Aj tí, na ktorých sa prípadne neušlo však nebanovali, pivo sa čapovalo za ľudovú cenu 50 centov. Deň otvorených dverí v pivovare Urpiner zakončilo vystúpenie Kabáta revival.

(Aktualizácia 25.9.2012 o 16:36) V utorok asociácia Malých nezávislých pivovarov zverejnila výsledky slepého spotrebiteľského testu, kde konzumenti mohli posúdiť kvalitu Urpiner 12% a Zlatý Bažant 12%. Test pod dohľadom notárov vyšiel lepšie v prospech banskobystrického piva o čo sa zaslúžili svojimi chuťovými zmyslami najmä samotní Banskobystričania.

Mesto Zlatý Bažant Urpiner Nerozhodnutí SPOLU
Košice (8.sept) 290 (53,90%) 216 (40,15%) 32 (5,95%) 538
Banská Bystrica (14.sept) 520 (40,88%) 685 (53,85%) 67 (5,27%) 1 272
Banská Bystrica (15.sept) 603 (43,92%) 707 (51,49%) 63 (4,59%) 1 373
Pezinok (21.sept) 296 (45,47%) 330 (50,69%) 25 (3,84%) 651
Pezinok (22.sept) 551 (46,58%) 564 (47,68%) 68 (5,75%) 1 183
SPOLU 2 260 (45,05%) 2 502 (49,87%) 255 (5,08%) 5 017

Obchodná riaditeľka Banskobystrického pivovaru: Chceme ukázať variabilitu pivného trhu

Počas Dňa otvorených dverí v Banskobystrickom pivovare sme sa porozprávali s Katarínou Bičanovou, obchodnou riaditeľkou pivovaru. Zaujímali nás hlavne najnovšie novinky – plechovkové pivo a projekt Pivobrana.

Novinkou, ktorá najviac zarezonovala vo verejnosti je uvedenie plechovkového piva Urpiner. Ako celý nápad vznikol?

Rozmýšľali sme ako rozšíriť portfólio a či sa pustíme do výroby piva v plastových obaloch alebo v plechovkových. Starý Urpín mal kedysi plechovkové pivo, rozhodli sme sa preto znovu oživiť tieto produkty a začať s dvanástkou a radlerom. V budúcom roku by sme chceli rozšíriť portfólio plechovkového piva aj o ďalšie produkty – desiatku, nealkoholické pivo, prípadne aj ďalšie.
Pre plechovkové pivo sme sa rozhodli nakoniec aj z toho dôvodu, že pre naše tradičné pivo je tento obal vhodnejší.

Súviselo s tým aj rozšírenie výroby? V minulosti sa hovorilo práve o tom, že chýba plechovkáreň.

Spočiatku sme uvažovali o tom, že zakúpime plechovkovú linku a pivo v plechovke budeme vyrábať u nás v pivovare. Linka je samozrejme finančne náročná, jedna vec je ju kúpiť a druhá potom udržiavať výrobu. Tá linka musí bežať stále, aby si na seba zarobila. Samozrejme dúfame, že predaj plechovkového piva bude rásť. Momentálne pivo plníme do plechoviek v našom partnerskom pivovare. Pivo vyrobíme u nás, natlačíme ho cisterien, tie prídu do partnerského pivovaru a tam sa následne pivo naplní do plechoviek.

V prípade, že bude mať úspech uvažujete o zakúpení linky?

Určite. Len to nie je len o linke, ale aj o rozšírení priestorov, ktoré sú potrebné pre samostatnú plechovkovú linku. Tá, ktorá sa používa na plnenie fľašiek sa nemôže využiť pre plnenie plechoviek, ide totiž o úplne inú technológiu.

Druhá novinka, ktorá zarezonovala je projekt Pivobrana spustený Asociáciou malých nezávislých pivovarov. Rozbehli ste anonymné spotrebiteľské testy. Nebojíte sa výsledku testu?

Dnes už môžeme povedať, že sa nebojíme. Určite sme s nejakými obavami vstupovali do tohto projektu, ale my nášmu a nielen nášmu pivu dôverujeme. Ide totiž o kampaň, ktorej cieľom je podporiť všetky pivá a pivovary združené v Asociácii.

Dnes (v sobotu pozn.red.) sa test končí. Prvý  test bol v Košiciach, ďalší v Banskej Bystrici, včera a dnes prebieha v Pezinku. Priebežné výsledky hovoria v náš prospech.

Aké ste mali ohlasy na kampaň?

Ohlasy sú jednoznačne pozitívne. Samozrejme, vyskytli sa aj hlasy, ktoré sú proti takejto kampani. Ale je dobré, že sa rozvírila diskusia o tom, čo je to kvalitné pivo. Hlavným cieľom kampane bolo ukázať, že na našom pivnom trhu nie sú len veľké značky, ale stále sa tu aj napriek ťažkým podmienkam vyrába rôznorodé kvalitné pivo v menších pivovaroch. Chceme ukázať variabilitu pivného trhu, že nie je iba o nadnárodných spoločnostiach a jednej chuti piva. Ale že sú tu aj malé nezávislé pivovary, ktoré dokážu priniesť iné pivá, vyrábané tradičným spôsobom, tradičnou technológiou. Lebo keď nespravíme nič, tak za chvíľu možnosť výberu nebude, pretože veľké pivovary tie malé prevalcujú.

Aké budú ďalšie kroky Asociácie malých nezávislých pivovarov?

Spotrebiteľský test bol iba prvý krok a teraz chceme ďalej informovať všetkých priaznivcov piva, že tu je projekt Pivobrana, ktorého cieľom je obrana nášho domáceho, nezávislého, slovenského a najmä poctivo a tradičnými metódami vyrábaného piva.