
S dlhmi voči dopravcom sa musel popasovať aj Maňka a Kotleba. Maňka ich kompenzoval aj predajom lukratívnych budov v centre Banskej Bystrice. SAD Zvolen však nikdy dopravu kvôlil tomu nevypol.
Dlhy voči dopravcom a súdne spory so SADkami nie sú v Banskobystrickom kraj ničím novým. Súdne spory prebiehali aj za župana Maňku (SMER-SD) a s dlhmi sa musel vysporiadať aj župan Kotleba (ĽSNS).
Systém verejnej dopravy funguje celé roky v prospech dopravcu SAD Zvolen, ktorý sa k zabezpečovaniu dopravy dostal bez akejkolvek súťaže, na základe priameho zadania ďalšieho nominantu SMER-SD Murgaša.
Kraj v minulosti riešil dlhy predajom hodnotného majetku
V roku 2012 predal Maňka a jeho zastupiteľstvo budovu bývalej SPŠ Stavebná spoločnosti SAD Zvolen za 70% odhadovanej hodnoty majetku.
Taktiež predal budovu bývalej základnej školy v centre mesta na tržnici za 60% znaleckej ceny ako kompenzáciu dlhu SAD Lučenec. Následne Maňka ako kompenzáciu dlhu predal SAD Lučenec aj budovu Polikliniky v Banskej Bystrici.
Na vlastnej koži tento systém v roku 2014 aj Kotleba, keď musel vyplácať dlhy dopravcom za roky 2012 a 2013. Teda vytvorené za smeráckeho nominanta Maňku.
Ani za Maňku, ani za Kotlebu však Polóny a SAD Zvolen verejnú dopravu nevypol. Je to dôkaz, že aktuálne kroky SAD Zvolen sú iba vydieraním súčasného vedenia kraja.
P.S.: Všetky spomínané budovy sú už v rukách iných majiteľov.