S dlhmi voči dopravcom sa musel popasovať aj Maňka a Kotleba. Maňka ich kompenzoval aj predajom lukratívnych budov v centre Banskej Bystrice. SAD Zvolen však nikdy dopravu kvôlil tomu nevypol.

Dlhy voči dopravcom a súdne spory so SADkami nie sú v Banskobystrickom kraj ničím novým. Súdne spory prebiehali aj za župana Maňku (SMER-SD) a s dlhmi sa musel vysporiadať aj župan Kotleba (ĽSNS).

Systém verejnej dopravy funguje celé roky v prospech dopravcu SAD Zvolen, ktorý sa k zabezpečovaniu dopravy dostal bez akejkolvek súťaže, na základe priameho zadania ďalšieho nominantu SMER-SD Murgaša.

Kraj v minulosti riešil dlhy predajom hodnotného majetku

V roku 2012 predal Maňka a jeho zastupiteľstvo budovu bývalej SPŠ Stavebná spoločnosti SAD Zvolen za 70% odhadovanej hodnoty majetku.
Taktiež predal budovu bývalej základnej školy v centre mesta na tržnici za 60% znaleckej ceny ako kompenzáciu dlhu SAD Lučenec. Následne Maňka ako kompenzáciu dlhu predal SAD Lučenec aj budovu Polikliniky v Banskej Bystrici.

Na vlastnej koži tento systém v roku 2014 aj Kotleba, keď musel vyplácať dlhy dopravcom za roky 2012 a 2013. Teda vytvorené za smeráckeho nominanta Maňku.

Ani za Maňku, ani za Kotlebu však Polóny a SAD Zvolen verejnú dopravu nevypol. Je to dôkaz, že aktuálne kroky SAD Zvolen sú iba vydieraním súčasného vedenia kraja.

P.S.: Všetky spomínané budovy sú už v rukách iných majiteľov.

Autor blogu:

Matej Bučko

Občiansky aktivista, politológ, so záujmom o komunálnu politiku a jej témy. Začínal som ako regionálny novinár, ktorý sa venoval témam efektívneho hospodárenia samospráv. Poslanec mestského zastupiteľstva v rokoch 2014-2018. Momentálne pracujem pre stranu SPOLU, ktorej som členom.