Quantcast

Mesto Banská Bystrica v spolupráci s banskobystrickou cestovnou kanceláriou FAMIKO zorganizovali informačnú cestu pre talianskych podnikateľov pôsobiacich v cestovnom ruchu.

_MG_9410_resizeV stredu 14. mája 2014 ich privítal primátor mesta Banská Bystrica Peter Gogola v Radnici, kde sa pri tejto príležitosti konal workshop s účasťou banskobystrických predstaviteľov subjektov pôsobiacich v tomto odvetví.

Stretnutie iniciované Odborom propagácie mesta svojim obsahom nadväzovalo na výsledky prvého stretnutia vedenia mesta s podnikateľmi a orientované bolo najmä na získanie informácií a špecifikáciu dopytu zo strany talianskeho trhu. Talianski partneri prišli do Banskej Bystrice na informačnú cestu s názvom “Stred Európy”. Jej termín nebol zvolený náhodne, ale korešponduje s termínom jediného gastronomického festivalu zameraného na grilovanie na Slovensku, Grilliady, ktorý bude prebiehať už tento piatok a sobotu. Dnešné stretnutie bolo teda akýmsi predvojom tohto jedinečného food festivalu, ktorý už má v kalendári banskobystrických podujatí svoje pevné miesto.

Infocesta pre talianskych touroperátorov bude prebiehať počas nasledujúcich piatich dní a rozdelená bude do niekoľkých okruhov. Podľa zástupkyne CK FAMIKO je dôležité ukázať im to najlepšie z nášho regiónu a predstaviť im Slovensko ako zaujímavú a nepoznanú destináciu. „Infocesta dostala názvom Stred Európy aj príbeh. Náš región je geografickým stredom Európy, aj stredom Slovenska, ale aj stredom prírodnej krásy a kultúrneho dedičstva, ktoré si zaslúži byť stredobodom pozornosti. Len ak budeme motivovať subjekty cestovného ruchu v našom regióne k súčinnosti, dokážeme pomôcť pri vytvorení podmienok pre rozvoj cestovného ruchu,” uviedla Jana Majerská, zástupkyňa CK FAMIKO.

_MG_9444_resizeZástupca talianskych podnikateľov Domenico Allegrezza na záver stretnutia poďakoval vedeniu mesta aj zástupcom CK FAMIKO za prijatie a možnosť spoznať Slovensko ako jeden z možných turistických cieľov. Podotkol, že mnoho talianskych turistov hľadá nové spôsoby trávenia dovolenky a Slovensko je z tohto pohľadu ideálnou destináciou.

„Teší ma, že sa nám podarilo zorganizovať túto aktivitu, ktorá je už reálnym a konkrétnym krokom k napĺňaniu cieľov tohto vedenia mesta, teda k podpore rozvoja cestovného ruchu. Konečný výsledok však veľmi závisí aj na tom, ako sa tejto ponúknutej ruky, možnosti, ktorú sme vytvorili, chytia miestni podnikatelia v oblasti cestovného ruchu, nakoľko len spoluprácou dokážeme dosiahnuť želaný efekt ,” zhodnotil prednosta MsÚ Miroslav Rybár.