TS organizátorov - upravené | 1.5.2017

Takmer štyristo Bystričanov bude tento mesiac jazdiť do práce na bicykli

Každoročne 1. mája štartuje súťažná časť najväčšej kampane na podporu cyklistickej dopravy na Slovensku s názvom Do práce na bicykli. 

V deň jej začiatku vyrazí do ulíc takmer 7-tisíc prihlásených cyklistov vo viac než 2-tisíc tímoch, pričom možnosť registrácie účastníkov je otvorená až do piatku 5. mája.

S priebežným počtom takmer 400 súťažiacich sa kampane zúčastňuje aj Banská Bystrica, ktorej chýba len niekoľko registrovaných účastníkov k tomu, aby získala jednu z cien pre najaktívnejšie mestá.

Kampaň Do práce na bicykli vznikla v roku 2012 práve v Banskej Bystrici a v máji v meste pod Urpínom napíše už svoju šiestu kapitolu. Celé Slovensko zažije jej štvrtý ročník, počas ktorého si budú tisíce obyvateľov krajiny počas mája evidovať svoje cesty do práce na dvoch kolesách. Kým v jej prvom celoslovensko ročníku sa do súťaže zapojilo 30 miest a obcí, tento rok je to až 74 zaregistrovaných samospráv.

Ako uvádza hlavná koordinátorka kampane Andrea Štulajterová z Občianskej cykloiniciatívy Banská Bystrica, okrem vysokého počtu jednotlivcov a tímov sa tento rok kampaň stretla aj s veľkým záujmom zamestnávateľov, ktorých sa zapojilo bezmála tisíc. „Všetky do týchto dní dosiahnuté čísla svedčia o tom, že ľuďom nie je otázka rozvoja cyklodopravy ľahostajná. Svojou účasťou v kampani zároveň dávajú najavo, že chcú, aby bola výstavba bezpečnej infraštruktúry pre cyklistov podobne dôležitou spoločenskou témou ako výstavba ciest pre autá. Pretože dlh z minulosti má Slovensko v tomto smere obrovský,“ hovorí

Tvárou Do práce na bicykli je tento rok slovenský majster sveta Peter Sagan, ktorý počas celého obdobia registrácie motivoval obyvateľov Slovenska, aby aspoň počas mája skúsili vymeniť auto za bicykel a zoznámili sa so všetkými jeho výhodami. Pre mnohých účastníkov je však dôležitým
dôvodom k účasti v kampani aj jej súťažná časť a možnosť výhry viacerých hodnotných cien v podobe elektrického bicykla, rekreačného pobytu či mestských bicyklov.

„Práve o jeden z bicyklov stále bojuje aj Banská Bystrica. Získajú ho totiž tie tri mestá, ktoré ako prvé dosiahnu počet 400 registrovaných účastníkov. Bratislava a Martin svoje bicykle už vyhrali, tretí čaká možno práve na Banskú Bystricu, keďže tá má prihlásených už viac než 380 súťažiacich,“ dopĺňa Štulajterová.

Šanca pre mesto preto ešte stále existuje, najmä preto, lebo takmer 7-tisícový pelotón ešte stále nie je uzatvorený a zamestnanci a študenti majú až do piatku 5. mája možnosť vytvoriť si svoj vlastný tím a pridať sa do súťaže. Na vytvorenie tímu sú potrební minimálne 2 a maximálne 4 kolegovia, ktorí bezplatnou registráciou na stránke www.dopracenabicykli.eu získajú jedinečné prístupové údaje do systému kampane.

Vďaka svojej účasti si tak budú môcť zasúťažiť so svojimi kolegami a zabojovať nielen o zaujímavé ceny, ale najmä podporiť cieľ celej kampane, ktorým je motivácia kompetentných na úrovni štátu, samospráv a zamestnávateľov, aby vytvárali kvalitné a bezpečné podmienky pre tých, ktorí využívajú na cestu do práce bicykel.

„Dlhé roky bola cyklistická komunita prehliadaná a kompetentní sa nezmohli na nič iné ako na prázdne sľuby. Táto kampaň dokazuje, že obyvatelia miest majú o rozvoj cyklistiky záujem a je pre nich natoľko dôležitý, že sú ochotní, aj napriek nebezpečnej dopravnej situácii na slovenských cestách, združiť sa vo veľkom a registráciou v celoslovenskom projekte podporiť myšlienku rovoja cyklodopravy. Veríme, že čím nás bude v kampani viac, tým menej budeme prehliadnuteľní,“ uzatvára Štulajterová.