Primátor a prednosta na tlačovej konferencii obhajovali víziu rozvoja cestovného ruchu v meste. Stoja aj za projektom More, najsilnejší poslanecký klub avizuje, že prostriedky na túto položku chce prerozdeliť inde.

DCIM100MEDIAVedenie Banskej Bystrice si pred utorňajším schvaľovaním rozpočtu mesta na rok 2013 stále stojí za plánovaným projektom More. Pod týmto pracovným názvom sa skrýva zámer uskutočniť štúdiu o možnosti zrealizovania veľkolepej rekonštrukcie plážového kúpaliska. Mesto by malo na analýzu vyčleniť 30-tisíc eur.

Podľa prednostu Miroslava Rybára existujú minimálne traja seriózni investori, ktorí požadujú analýzu v akom rozsahu je možné na území terajšieho plážového kúpaliska investovať. „My ideme na pytačky, my musíme doniesť niečo, čo investora zaujme. Možno zistíme, že zaplatiť sa dokáže iba to, čo máme teraz a poďakujeme sa súčasnému prevádzkovateľovi alebo nám vyjde, že priestor unesie investíciu desať miliónov eur a budeme mať niečo unikátne,“ povedal na tlačovke prednosta Mestského úradu Miroslav Rybár.

Prednosta vníma projekt za 30-tisíc eur ako rozumne vynaloženú položku. „Padajú názory, že za také peniaze sa dajú opraviť cesty a podobne. Za 30-tisíc eur sa dá postaviť 60 až 100 metrov novej cesty. Myslím si, že je to smiešne málo a keď tieto peniaze prerozdelíme na takúto položku, môžeme rovno povedať, že zabijeme perspektívu tomuto mestu,“ dodal Rybár.

Väčšinový poslanecký klub SMER-SD, SNS, HZDS-ĽS chce však 30-tisíc eur prerozdeliť do iných oblastí. „Presunieme tieto prostriedky na nejaké zmysluplnejšie projekty v rámci mesta,“ povedal podpredseda klubu Jakub Gajdošík. Čo konkrétne to bude sa dohodnú v rámci rokovania poslaneckého klubu.

Rybár v prípade neschválenie projektu požaduje od poslancov alternatívne riešenie. „Skritizovať niečo a zamietnuť je veľmi jednoduché, ale porozmýšľať a predložiť riešenia, a nájsť odvahu zobrať za ne zodpovednosť, je oveľa ťažšie,“ reagoval na kritiku prednosta.

Primátor: V cestovnom ruchu je najväčší potenciál

Orientáciu mesta na rozvoj cestovného ruchu obhajoval aj primátor Peter Gogola. „Po nastúpení krízy sa takmer všetky priemyselné odvetvia potácajú, ale paradoxne cestovný ruch nie. Cestovný ruch na Slovensku rástol medziročne o 10% a tento rast spočíva v tom, že Slovensko má najväčšie rezervy a aj najväčší potenciál,“ povedal primátor. Doplnil ho Roman Neradný zo spoločnosti VISIT BB, podľa ktorého je dôležité posilňovať značku mesta. Podľa neho ľudia na Slovensku, ale aj v Banskej Bystrici nevedia dostatočne, čo im môže mesto ponúknuť. „Častokrát ľudia vyťahovali veci typu Biela stopa, Banskobystrické zvony, Námestie SNP. Smutné bolo to, že za prítomnosť nepovažujú jazzový festival, ktorý sa tu organizuje viac ako desať rokov alebo Banskobystrickú latku, že tam nevidia akcie, do ktorých mesto dáva strašne veľa financií,“ dodal Neradný.

Riaditeľ VISIT BB predstavil aj správu o fungovaní tejto verejno-súkromnej firmy za posledný rok. S príjmami 212-tisíc eur a výdavkami 210-tisíc eur skončila spoločnosť v zisku, medzi príjmami však boli zarátané aj zákazky od mesta vo výške 25-tisíc eur. „Čo mesto vznikom spoločnosti získalo? Musíme sa baviť o mediálnej hodnote značky, kde všade v mediálnej oblasti sa objavovala. V roku 2012 hodnota realizovaných kampaní predstavovala objem 343 883 eur. Banská Bystrica získala značku destinácie, ktorej hodnotu by sme iba ťažko vedeli zaplatiť z rozpočtu,“ vysvetľoval Neradný.