Quantcast

Vo štvrtok popoludní zažila novootvorená nákupná zóna Radvaň park nával návštevníkov pri príležitosti otvorenia prvej etapy retailového parku. Komplex, ktorý prinesie spolu až okolo 30 tisíc metrov štvorcových obchodných plôch, pozostáva z dvoch samostatných obchodných domov a dvoch retailových boxov s nájomcami. Banskobystričania ho už navštevujú od apríla, kedy svoje priestory otvorila predajňa Möbelix.

Parku aktuálne pribudli ďalšie dva objekty, v ktorých už návštevníci nájdu prevádzky Jysk, Decodom – Panama kuchyne, kúpeľne Siko, Pre deti, Eurosofa, Vegas, Styler a Komandor a v najbližších mesiacoch pribudne Mountfield a Koratex. Na jeseň tohto roku otvorí svoje priestory aj nábytkársky koncern Kika. Developer projektu – spoločnosť Real Building Group, spolu so svojimi partnermi Atrios Projektmanagement und Development GmbH a Mikrowitz and Partners, plánuje aj dobudovanie ďalších dvoch retailových objektov.

„Skladba nájomcov je prevažne o nábytku a bytových doplnkoch. Je to prvá etapa a chceme zónu rozšíriť pre všetkých, aby tu mohli robiť rôznorodé nákupy. Už v budúcom roku chceme dobudovať ďalších dvanásťtisíc metrov štvorcových obchodných plôch. Tam už ľudia z Banskej Bystrice a okolia nájdu aj potraviny, obchody s textilom, lekáreň a knihy. Pôjde teda o klasický obchodný park,“ povedal po otvorení prvej etapy konateľ spoločnosti Real Building Group Peter Kysela, ktorý sa netají ambíciou vybudovať v Radvani jeden z najväčších retailových parkov na Slovensku.

Developer navyše oficiálne potvrdil aj príchod francúzskej siete športových obchodov Decathlon.

Otvorenie Radvaň parku prilákalo stovky Banskobystričanov, pre ktorých bolo pripravené občerstvenie a kultúrny program s vystúpeniami folklórneho súboru Radosť, tanečnej školy K-Dance či hudobnej skupiny Mukatado. Aj keď na slávnostné otvorenie boli zvedavé stovky návštevníkov, v budúcnosti ich budú môcť byť až tisíce. Veľkokapacitné parkoviská by mali po dobudovaní poskytovať parkovacie miesta až 1 300 automobilom, ktoré sem budú môcť prichádzať nielen od Zvolenskej cesty, ako je tomu dnes, ale do konca tohto roku už aj po prístupovej ceste zo Sládkovičovej ulice.

Slávnostné otvorenie zóny prestrihnutím pásky si vzala za úlohu viceprimátorka Banskej Bystrice Katarína Čižmárová: „Myslím si, že práve táto nákupná zóna bude dôležitým prvkom zamestnanosti Banskobystričanov, keďže Radvaň park po dobudovaní prinesie až 300 nových pracovných miest.“  Zástupkyňa banskobystrického primátora ale oceňuje aj samotný názov obchodnej zóny: „Som zástanca týchto našich slovenských názvov. Viem, že sú teraz moderné rôzne anglické názvy. Práve tento názov Radvaň park je ten náš a nik nebude na pochybách, kde má túto nákupnú zónu hľadať,“ povedala.

Názov retailovej zóny bol výzvou aj pre developera projektu, ale po inšpiráciu nebolo treba ísť ďaleko: „Počuli sme veľa o Radvanských jarmokoch, tak sme si povedali, že pokiaľ je tu takáto tradícia a je to ľuďom blízke a známe, tak nie je potrebné vymýšľať nič nové,“ vysvetľuje Kysela.

O úspechu zóny vypovedajú už dnes slová viceprimátorky Čižmárovej, ktorá sama oceňuje obchodnú skladbu Radvaň parku: „Pociťovala som nedostatok práve takých nákupných jednotiek, ktoré sa týkajú nábytku, zariadenia do domácnosti a  drobností, ktoré každá domácnosť potrebuje, aby bola krajšia. Konečne aj Banskobystričania, teda aj ja, budú mať takéto nákupy kde realizovať,“ povedala za všetkých obyvateľov Pohronia.