Klasická reklama je mŕtva. Prečo? Ľudia ju ignorujú. Ignorujú reklamu, ktorá ich vyrušujú pri pozeraní filmu, počúvaní rádia či ceste autom. Jednoducho nemajú záujem o to, aby im niekto diktoval, čo majú robiť. Stále častejšie sa rozhodujú o tom, koho služby využijú, koho výrobok si kúpia na základe informácií, ktoré si sami nájdu na internete. Na sociálnych sieťach, na rôznych fórach či na webových stránkach firiem. Napríklad v takom Česku až tretina firiem s obratom do 40 miliónov Kč nemá svoj web. A to je obrovská chyba. Prečo?

webstránka, internet ccSkvelá možnosť prezentácie

Tvorba web stránok je oproti klasickej reklame neporovnateľne lacnejšie. A navyše nie je prchavá. Na svojom webe nemáte iba 30 sekúnd alebo pár slov na to, aby ste o sebe povedali to, čo musíte stihnúť v spote alebo na bilboarde. Dôležité však je, aby ste návštevníka vášho webu zaujali. Preto sa vám na tvorbe webu neoplatí šetriť. Prvý dojem je oveľa dôležitejší, ako by ste si mysleli. Nie preto, že ľudia sú pokryteckí. Ale preto, že ich svedomie také je. Radšej si kúpia auto od sympatického predavača, ako keby mali dať zarobiť neupravenému obchodníkovi, ktorý sa im protiví.

Ako by mal vyzerať moderný web?

Základom je grafika. Tak ako šaty robia človeka, tak aj webdizajn urobí z vašej stránky atraktívnu, alebo odpudivú záležitosť. Jednoduchá grafika, ktorá spolu hrá a ladí. Dlhá scrollovacia stránka, na ktorej návštevník nájde iba tie najdôležitejšie informácie, ktoré tu aj naozaj hľadá. Používajte veľké písmo, ktoré nenúti ľudí zoomovať či používať lupu. Zabudnite na fotografie z fotobanky, priplaťte si za fotografa, ktorý vám urobiť personalizované fotky. Tiež používajte miesto dlhých textov radšej infografiku. Je prehľadná a ľudia jej budú venovať viac pozornosti, ako dlhému článku.

Nezabudnite na obsah

Nikdy sa nepýtajte, čo by ste chceli mať na stránke vy. Pretože vy by ste tam chceli mať všetko, vždy sa spýtajte na to, čo by tam chcel objaviť váš návštevník. A to tam dajte. Vytvorenie web stránky myslí na základné SEO parametre, no kvalitným obsahom ich podporíte. Ako by kvalitný obsah mal vyzerať? Podeľte sa s návštevníkmi o vaše know-how, dajte im zadarmo to, v čom ste najlepší, či už v podobe fotiek, článkov alebo videí. Prečo? Lebo webidzajn návštevníkov zaujme, obsah ich na vašej stránke udrží a neskôr aj premení na zákazníkov. Preto.