Quantcast

Už teraz jazdí v meste prototyp nového nízkopodlažného trolejbusu Škoda 30 Tr SOR, ktorého niektoré súčasti kompletizujú a montujú priamo v dielňach Dopravného podniku mesta. Jedná sa o nutné testovacie jazdy, ktoré sú povinnou súčasťou schvaľovacieho procesu nového vozidla. Prototyp musí teraz najazdiť spolu 7 tisíc povinných kilometrov, denne ich najazdí okolo 140 kilometrov.

Ako BBonline.sk informovali na DPM BB, v súčasnosti je už skompletizovaných štrnásť z celkového počtu devätnásť nových trolejbusov. Ďalšie sa montujú priebežne. Po úspešných testoch by sa mali všetky nové trolejbusy dostať na cesty Banskej Bystrice od 1. júla.

Nové trolejbusy financuje DPM len čiastočne, keďže väčšinou ich nákup podporili fondy EÚ. Náklady na spolufinancovanie si pri tom DPM BB znížil aj montážou elektrickej výzbroje vo vlastnej réžii.