Mestský úrad sa odvoláva na ochranu osobných údajov. Podľa odborníka je oficiálna stránka mesta na Facebooku zanedbávaná: “Vytvárať a spravovať stránku ‘len aby bola’ je bezpredmetné.”

facebookMesto Banská Bystrica nechce prezradiť kto a za koľko spravuje jeho oficiálnu stránku na sociálnej sieti Facebook. “Administrátor stránky na sociálnej sieti Facebook je v pracovnoprávnom vzťahu s Mestom Banská Bystrica. Ostatné údaje, ktoré žiadate nie je možné poskytnúť z dôvodu zabezpečenia ochrany osobných údajov,” píše sa v stanovisku mestského úradu, ktoré si vyžiadala redakcia BBonline.sk.

Vedenie mesta neprezradilo ani na základe čoho si administrátora stránky vybralo. Tá ma 577 fanúšikov a je aktualizovaná iba niekoľkokrát do týždňa. “Problémom tejto fanúšikovskej stránky je, že funguje ako mestský rozhlas. Všetci ho tolerujú, ale málokto ho neignoruje. Fanpage si vo svojej podstate plní svoju funkciu dobre, informuje ľudí o dianí v meste a o prípadných akciách, ale nerobí absolútne nič navyše. Administrátor stránky spravidla len prekopíruje informácie z iného webu, prípadne to, čo mu pošlú, uploadne plagát a je hotovo. Mesačne ho to môže reálne stáť tak 30 minúť času a aj to som možno prehnal,” hovorí redakciou oslovený odborník Maximilián Janotka, ktorý sa zaoberá internetovým marketingom.

Samotné mesto nemá k spravovaniu svojho komunikačného kanála na najväčšej sociálnej sieti žiadne výhrady. “Oficiálna stránka mesta Banská Bystrica na sociálnej sieti Facebook má primárnu úlohu informovať o kultúrnych a spoločenských podujatiach mesta. Tento spôsob podávania informácií je zameraný na určitú cieľovú skupinu (užívatelia Facebooku) a nemá za cieľ informovať o všetkých aktivitách mesta. Tento účel spĺňa oficiálna internetová stránka mesta Banská Bystrica a Radničné noviny. Frekvencia pridávania príspevkov a čas aktualizácie facebookovej stránky je v kompetencii jej administrátorov, ktorí o pripravovaných podujatiach informujú vždy niekoľko dní vopred,” píše sa v oficiálnom stanovisku mesta.

Napriek tomu, že mesto sa chce pri propagácií podujatí zamerať na užívateľov Facebooku, administrátor častokrát zdieľa pozvánky v časoch, kedy je počet ľudí pri počítačoch najnižší. Príspevky navyše zverejňuje nárazovo, väčšinou tri v jednom čase. Napriek tomu, že Facebook umožňuje načasovanie zverejnenia.

“Komunikácia s fanúšikmi je ako Rádio Slovensko z roku 1970. Bez akejkoľvek šťavy, maximálna formálna nuda. Najmenej, čo môže administrátor spraviť, je uviesť na konci nejaký ‘call to action’, otázku do diskusie, niečo, čo prinúti ľudí zdieľať alebo komentovať daný príspevok, aby sa rozšíril k čo najväčšiemu počtu ľudí a nabral nových fanúšikov,” dodáva Janotka. Nielen on, ale aj  webové stránky venujúce sa sociálnym sieťam, odporúčajú vytvárať obsah, ktorý zaujme. Zdieľanie historických fotografií či súťaže patria k tomu.

Redakciou BBonline.sk oslovený človek z prostredia internetového marketingu na záver dodáva, že k tomu, aby stránka vyzerala lepšie netreba veľa: “Stačí buď trochu prišliapnuť na administrátora, nech si svoju prácu robí poriadne, alebo tam dosadiť niekoho, kto to bude za tie isté peniaze robiť omnoho radšej a bude na tej stránke skutočne pracovať. Vytvárať a spravovať stránku ‘len aby bola’ je bezpredmetné.”