Quantcast

Viedeň, Praha, Berlín ale aj Londýn – to všetko sú mestá, ktoré sa na stredajšej konferencii Letisko Sliač – brána do regiónu v Banskej Bystrici najčastejšie objavovali v požiadavkách stredoslovenských podnikateľov a zástupcov samospráv, ako cieľové miesta na pravidelnú leteckú dopravu.

Podľa predsedu Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) Vladimíra Maňku vedenie kraja už v uplynulých dňoch rokovalo vo Viedni s najväčším rakúskym prepravcom Austria Airlines. “Dostali sme tiež ponuku od spoločnosti Job Air, s ktorou sa už prerokovali možnosti pravidelnej leteckej linky,” uviedol. V priebehu týždňa budú rokovať aj s ďalšou rakúskou spoločnosťou Lauda Air, ktorá prejavila záujem lietať na Sliač. V najbližších týždňoch chcú tiež jednať aj so zástupcami leteckých prepravcov na letiskách v Prahe a Berlíne.

So všetkými týmito prepravcami sa hovorí nielen o možnostiach prevádzkovať pravidelnú linku, ale tiež o príspevku na pravidelnú leteckú prepravu, ktorá podľa skúseností nebude v prvých dvoch až troch rokoch zisková. Maňka uviedol, že finančne sa budú musieť zo začiatku podieľať aj významné podnikateľské subjekty i samosprávny kraj. “Verím tomu, že na budúci rok sa z letiska Sliač bude opäť lietať pravidelne,” povedal.

Na letisko Sliač sa civilná letecká doprava vrátila na jar tohto roku, po dvojročnej rekonštrukcii pristávacej dráhy. Počas letnej sezóny do septembra vybavilo asi 15.000 turistov. Tri letecké spoločnosti pritom vykonali 55 charterových letov do bulharského Burgasu a tureckej Antalye. Vedenie letiska preto hodnotí rok ako nadmieru úspešný. Podľa marketingového manažéra letiska Milana Ligoša bol počet prepravených osôb o 60 % vyšší, ako v rokoch pred rekonštrukciou plochy letiska.

Letisko chce v najbližších mesiacoch postaviť nový odletový terminál, ku ktorému už boli vybudované inžinierske siete. Letisko by tak bolo schopné odbaviť na jeden let okolo 250 cestujúcich.

Účastníci konferencie sa zhodli na tom, že najväčšie možnosti pre zahraničných záujemcov o návštevu regiónu sú stále v oblasti cestovného ruchu. Treba však zaktivizovať a zjednotiť záujmy podnikateľov, samospráv, klastrov a tiež Slovenskej agentúry pre cestovný ruch pre masívnejšiu propagáciu jednotlivých destinácií a na prípravu konkrétnych pobytových balíkov.