Dlhodobo zanedbaný južný železničný koridor, ktorý je aj hlavnou spojnicou Banskej Bystrice s Bratislavou, sa dočká zásadnejšej rekonštrukcie. Tá si však vyžiada dlhodobé výluky, pre ktoré budú cestujúci dlhé mesiace presadať z vlaku do autobusov.

Už 1. júna začnú Železnice Slovenskej republiky so sanáciou takzvaného železničného spodku na viacerých úsekoch hlavného ťahu na trati medzi Levicami a Šuranmi. Ide o staré železničné trate, pre ktorých dlhodobo zanedbaný stav jazdia vlaky v úseku nízkou rýchlosťou.

Už počas mája presadali do autobusov cestujúci medzi Novou Baňou a Hronským Beňadikom, respektíve Kozárovcami. V tomto prípade však išlo len o krátkodobú výluku. Od 1. júna nastanú výluky dlhodobé.

Rýchliky, teda vlaky „R“, v trase Banská Bystrica – Bratislava hl. st. (R 830, 832, 834, 836, 838, 840, 842, 844) a v trase Bratislava hl. st. – Banská Bystrica (R 831, 833, 835, 837, 839, 841, 845) budú v uvedenej trase vedené v nezmenenej časovej polohe. Náhradná autobusová doprava však bude jazdiť už medzi stanicami Nová Baňa – Šaľa, resp. Šaľa – Nová Baňa.

Pre cestujúcich, ktorí by chceli využiť dopravu na niektorú z neobsluhovaných medzizastávok v smere na Levice, Podhájsku či Šurany, bude zaistená samostatná náhradná autobusová doprava, respektíve časti trate budú obsluhované osobnými vlakmi.

Aj keď železničiari zo ŽSR pôvodne výluky avizovali až do druhej polovice novembra, dopravca – Železničná spoločnosť Slovensko ich avizuje od 1. júna do 18. októbra.

Výlukový cestovný poriadok a informácie k náhradnej autobusovej doprave sú k dispozícii v nasledujúcom dokumente.