Quantcast

Už po piaty raz mala verejnosť možnosť zúčastniť sa dobrovoľníckych aktivít, ktoré sa konajú počas Týždňa dobrovoľníctva. Aj napriek daždivému počasiu,  dokázalo takmer 79 organizácií spojiť sily a ukázať, že dobro prišlo a stále má v našom kraji miesto.

Týždeň dobrovoľníctva je celoslovenskou kampaňou na zviditeľnenie dobrovoľníctva a jeho oslavu, ktorú v Banskobystrickom kraji koordinovalo Centrum dobrovoľníctva. Tohto roku sa len v Banskobystrickom kraji zapojilo neuveriteľných 2119 ľudí – dobrovoľníčok a dobrovoľníkov, ktorí venovali prihláseným aktivitám spolu 4 358,5 dobrovoľníckych hodín bez nároku na mzdu. Aj keď sa kvôli nepriaznivému počasiu nepodarilo ôsmim organizáciám uskutočniť svoje aktivity, 79 organizácií usporiadalo počas kampane viac ako 64 rôznorodých aktivít a akcií.

Okrem množstva projektov na skrášlenie a úpravu verejných priestorov, školských a športových areálov či vnútorných priestorov rôznych komunitných a materských centier, centier pre seniorov, mohli dobrovoľníci asistovať v galérii či knižnici, na kultúrnych a edukačných podujatiach prednáškach alebo workshopov o dobrovoľníctve, s cieľom získať a motivovať nových ľudí, aby dobrovoľníctvo skúsili a sami zistili, aké benefity im dokáže priniesť.

A čo dokáže také dobrovoľníctvo ľuďom priniesť? Mirka Dubovská z Centra dobrovoľníctva odpovedá: „Počas kampane sme sa dobrovoľníčok a dobrovoľníkov presne túto otázku pýtali. Najčastejšia odpoveď bola, že dobrovoľníctvo prináša dobrý pocit, ale aj kamarátov, vzťahy, pestrý život, zmysel a naplnenie dňa. Ale tiež skúsenosti, zručnosti, vedomosti a veľa radosti. Sú to svedectvá o tom, že dobrovoľníci – ľudia so srdcom na dlani, nielen dávajú, ale aj dostávajú.“ Dobrovoľníci a dobrovoľníčky sú pre spoločnosť veľmi cenní ľudia. Ich dobrovoľnícka práca je totiž neoceniteľná, veľmi dôležitá a v spoločnosti potrebná. Vďaka nim môžeme povedať, že dobra je v našom kraji dosť.

Hlavnými partnermi, vďaka ktorým Týždeň dobrovoľníctva mohol prebehnúť, boli Ministerstvo školstva, vedy a výskumu SR, IUVENTA Slovenský inštitút mládeže, Nadácia Slovenská sporiteľňa, mesto Banská Bystrica, UMB Banská Bystrica, agentúra Triad a iProspect.