Quantcast

Máte za sebou úspešné založenie s.r.o. a teraz je načase vyhrnúť si rukávy a pustiť sa do práce. Nečaká vás nič jednoduché, a preto pre každého začínajúceho podnikateľa je najdôležitejšia dobre mierená rada. Hocijaká, ktorá mu pomôžu stať sa úspešným, lepším či skúsenejším. V tomto článku nájdete také, ktoré vám pomôžu pri formovaní stratégie podniku a hľadaní si miesta na trhu, z ktorého vás nielen nikto nevytlačí, ale z ktorého si vydobyjete výrazné percentá z trhového koláča. Čím začať?

pocitace, socialne siete, facebook, sign up - webOdlíšte sa

Ísť si vydobyť svoje miesto medzi konkurenciou, ktorá je na trhu už dlhé roky, s tým istým produktom, s takou istou stratégiou, s takou istou cenou či takou istou komunikáciou, je vopred prehratý boj. Vytvorte stratégiu podniku, ktorá vás jednoznačne odlíši od tých ostatných. Ako hovorí Seth Godin, jeden z najlepších marketérov na svete, buďte fialovou kravou v obyčajnom stáde. Robte veci podľa seba a nekopírujte ostatných. Síce vás nebudú mať všetci radi, ale aspoň nebudete nudný a to je dôležité.

Spolupracujte

Je dôležité, aby chvost kravy vedel, kam ide jej hlava. To znamená, aby všetci zamestnanci vo vašej spoločnosti vedeli, aké sú ciele, čo je treba pre ich dosiahnutie urobiť, aby spolupracovali a spoločne sa podieľali na tvorbe hodnôt, ktoré vás dostanú na to vytúžené miesto. Pretože nie je nič horšie, keď zamestnávate kopec odborníkov, ktorí nedokážu spolupracovať. Vtedy je lepšie zamestnať expertov, ktorí nie sú úplnou špičkou, no dokážu spolupracovať.

Neustále inovujte

Ostať stáť na jednom mieste je to najhoršie, čo môžete urobiť. Musíte sa neustále posúvať vpred, inovovať, vymýšľať nové veci, ktoré potešia vašich zákazníkov a oslovia nových. Ale pozor, musí to byť v línii s vašou podnikovou stratégiou. Môže ísť o detaily ako vytvorenie novej webstránky, prenájom fotoštúdia a nafotenie nového produktového portfólia, alebo veľké zmeny ako je poskytovanie nových služieb či výrobkov. Toto sú tri najdôležitejšie činnosti, ktoré vám pomôžu presadiť sa na trhu. Bez nich máte len mizivú šancu preraziť.