TS organizátorov (M. Majer) | 7.6.2016

Banskobystričania najazdili Do práce na bicykli vyše 54-tisíc kilometrov

V 5. ročníku národnej kampane Do práce na bicykli, ktorá v máji prebiehala aj v uliciach Banskej Bystrice, zrealizovali jej účastníci z mesta pod Urpínom 7202 jázd do zamestnania na dvoch kolesách a najazdili až 54 337 kilometrov.

Oproti minulému roku tak odjazdili o takmer 7-tisíc kilometrov viac a v porovnaní s cestou automobilom ušetrili takmer 14 ton CO2.

Do prace na bicykli Banska Bystrica | BBonline.sk, ZVonline.skKampaň prebiehala celkovo v 60 samosprávach a zapojilo sa do nej 5637 obyvateľov Slovenska v 1731 tímoch. Tí počas mája najazdili až 782 621 kilometrov a ušetrili viac než 204 ton CO2. Svojou účasťou súťažiaci upozornili vedenia slovenských miest aj štát na potrebu rozvoja cyklistickej infraštruktúry a zamestnávateľov na potrebu vytvárania vhodných podmienok pre cyklistov na pracoviskách.

„Tento rok bola rekordná účasť nielen v rámci celého Slovenska, kde sa počet účastníkov kampane zdvojnásobil, ale aj v samotnej Banskej Bystrici. Kým minulý rok jazdilo do práce na bicykli 302 súťažiacich v 95 tímoch, tento ročník do našich ulíc vyrazilo až 403 Banskobystričanov v 122 tímoch,“ hovorí Andrea Štulajterová z Občianskej cykloiniciatívy Banská Bystrica, ktorá je hlavným koordinátorom kampane. Ako vysvetľuje, ak by účastníci použili na presun do práce auto, pri počte zrealizovaných jázd a priemernej obsadenosti áut by počas mája v ranných a večerných špičkách pribudlo na mestské cesty viac než 6-tisíc automobilov.

Spomedzi tímov napokon zvíťazil 4-členný tím MC Blesky-Trosky 16 Supersonic, ktorý vďaka svojim 3843 najazdeným kilometrom ušetril životnému prostrediu takmer tonu CO2. Najviac kilometrov počas mesiaca absolvoval Michal Imriška, ktorý ich počas svojich ciest odjazdil až 1453. Medzi zamestnávateľmi napokon zvíťazila banskobystrická pobočka spoločnosti Orange Slovensko, ktorá do súťaže postavila až 7 tímov a 26 svojich zamestnancov, nasledovaná Okresným úradom (5 tímov a 19 zamestnancov) a spoločnosťou Pantheon Technologies (5 tímov a 18 zamestnancov).

Ako však zdôrazňuje Štulajterová, cieľom kampane nie je dosiahnuť najvyšší počet kilometrov, ale presvedčiť čo najviac obyvateľov mesta, aby pri cestovaní do práce použili namiesto auta bicykel či inú formu ekologickej dopravy.

„Vzdialenosť medzi domovom a prácou sa natiahnuť nedá. Keď má raz niekto do práce len dva kilometre, ťažko bude súperiť s niekým, kto ich má do práce 30. Aj preto je pre nás v kampani dôležitá najmä samotná účasť a pravidelnosť cestovania na bicykli. Každý súťažiaci zároveň dáva svojou registráciou signál vedeniu mesta, že ho rozvoj cyklistickej infraštruktúry v meste zaujíma a praje si bezpečné podmienky pre svoj presun po Banskej Bystrici. Viac než štyri stovky prihlásených obyvateľov v tomto ročníku sú už dosť silným hlasom, ktorý by malo mesto čo najskôr vypočuť,“ dopĺňa hlavná organizátorka.

Vyhodnotenie piateho ročníka kampane v Banskej Bystrici sa uskutoční v pondelok 13.6.2016 o 16.30 h za účasti zástupcov mesta, ktoré kampaň podporilo.