BBonline.sk, TS múzea SNP, foto: I. Jančiar, Nunofi | 23.5.2018

Bankovku s Múzeom SNP vypredali za vyše dve hodiny, teraz pripravujú ďalšie série

Múzeum Slovenského národného povstania v Banskej Bystrici vydalo v limitovanom náklade 5000 kusov 0 Euro Souvenir bankoviek, z ktorých sa tri tisíc kusov vypredalo hneď 8. mája 2018 pri príležitosti Dňa víťazstva nad fašizmom za rekordný čas 2 hodiny 15 minút.

Ďalších 1000 kusov je určených pre zahraničný trh. Ostatných 1000 kusov bolo rozoslaných na základe e-mailových objednávok na Slovensko a do Českej republiky.

“Vzhľadom na enormný záujem viac ako 2500 e-mailových žiadateľov, Múzeum SNP vyhovelo len 350 žiadateľom, nakoľko sme ‘zrovnoprávnili’ žiadateľov zo Slovenska a Čiech s tými, ktorí osobne prišli do areálu Pamätníka SNP dňa 8. mája a zakúpili si maximálne 3 kusy bankoviek. Žiadateľom, ktorí nás kontaktovali e-mailovou formou, sme vyhoveli podľa poradia, v akom objednávky prichádzali. Ostatné objednávky zostanú nevybavené,” hovorí Dalibor Lesník z Múzea SNP.

Záujem o bankovku, 8. mája, bol nečakane veľký. Aj preto Múzeum SNP plánuje
vydať aj ďalšie edície bankoviek. Zberatelia a návštevníci sa tak môžu tešiť na ucelenú zbierku
jednotlivých limitovaných edícií bankoviek.

Prvá 0 Euro Souvenir bankovka s motívom Pamätníka SNP má v popredí situovaný tank LT vz. 38, ktorý úspešne zasahoval do bojov počas SNP.

Suvenírová bankovka je vytlačená na pravom euro bankovkovom papieri zo 100% bavlny, doplnená o mnohé ochranné prvky používané na skutočných euro bankovkách, medzi ktoré patria vodoznak, sútlačová značka, ochranný pásik, mikrotext, UV ochranné prvky, dotykové značky pre nevidiacich, hologram a ďalšie. Každá bankovka je tak, ako pri skutočných euro bankovkách, jedinečná tiež vďaka svojmu číslovaniu.

Euro Souvenir bankovka je vyrobená spoločnosťou Oberthur Technologies, ktorá vyrába aj pravé euro bankovky. Vydávanie oficiálnych Euro Souvenir bankoviek, na ktorých sú zobrazované najznámejšie kultúrne a historické pamiatky alebo turisticky zaujímavé lokality jednotlivých krajín, začalo úspešne v roku 2015 vo Francúzsku. Od vtedy sa s obrovským úspechom rozšírilo do ostatných krajín Európy. Tento koncept v roku 2018 prišiel aj na Slovensko.