rozpocet ekonomika peniaze eurMať dobrý nápad nestačí na to, aby ste uspeli na podnikateľskom trhu. Je to podobné ako so športovcami – talent je 20 % úspechu, zvyšok je tvrdý tréning, pracovanie na sebe a ochota obetovať sa. Preto, ak rozbiehate firmu, mali by ste vedieť, že bez tvrdej práce, obety, zlepšovania sa a kvalitnej práce so zákazníkmi a zamestnancami, to ďaleko nedotiahnete. Tu sú 4 rady, ktoré vám pomôžu uspieť.

Buďte odlišní

Buďte odlišný a buďte odvážny. Nemajte za cieľ zapáčiť sa každému, dôležité je, aby ste nezapadli do šede. Dokážete preraziť aj vtedy, keď si otvoríte kaviareň na ulici, kde je už 10 iných kaviarní, musíte byť však výrazne iný. Nekopírujte konkurenciu, vyšľapte si svoj chodníček. Ako hovorí Seth Godin, úspešný marketér, buďte fialovou kravou v obyčajnom stáde. Môže to byť skvelý design manual, vybavenie interiéru, výhody pre zákazníkov, jednoducho čokoľvek čo vás odlíši.

Naučte ľudí spolupracovať

Je veľmi dôležité, aby ste naučili ľudí vo svojej firme spolupracovať. Aby to staré klišé „ťahať za jeden povraz“ skutočne platilo. Prečo? Pretože nie tá firma, ktorá má najviac odborníkov je najúspešnejšia, ale tá, ktorá ich naučila spolupracovať. Preto klaďte dôraz na komunikáciu v tíme, zaujímavé teambuildingy a spoločné mimopracovné akcie.

Inovujte

Technické vybavenie firmy je veľmi dôležité, aj tak môžete získať náskok pred konkurenciou. Máte kaviareň? Nebojte sa investovať aj niekoľko tisíc do skvelého kávovaru. Je pre vás dôležitá prezentácia na internete? Zaplaťte si za špičkový webdizajn. Inovácia je investícia, ktorá sa vám vráti. Nebojte sa jej, aj vďaka nej idete vpred.

Vzdelávajte sa

Vy, vaši zamestnanci, všetci vo vašej firme – vzdelávajte sa, pracujte na sebe. Nikdy neviete dosť, aby ste sa mohli uspokojiť. Preto navštevujte konferencie, workshopy a prednášky. Nebojte sa zaplatiť aj niekoľko stoviek eur za vstupenku na akciu, ktorá za to stojí. A samozrejme, že okrem profesnej úrovne sa rozvíjajte aj v rovine osobnostnej.