Vytvorenie nepriestrelného marketingu na sociálnych sieťach nie je len o zverejňovaní príspevkov. Predtým, ako vôbec začnete si treba vytvoriť plán, ktorého sa budete držať po celý čas. Iba tak dosiahnete najlepší výsledok s čo najmenšou námahou.

Efektívnym využívaním sociálnych sietí môžete nadviazať lepšie vzťahy so svojimi zákazníkmi a vytvoriť imidž svojej značky. Vytvoriť si marketingovy plan na najpopulárnejších platformách ako Facebook, Instagram a TikTok by malo byť vašou prioritou, hlavne ak chcete osloviť mladšiu demografickú skupinu.

Nižšie vás prevedieme jednotlivými krokmi, ktoré musíte urobiť, aby ste vytvorili silný marketingový plán pre sociálne siete.

1. Stanovte si cieľ

Stanovenie cieľov je jednou z najdôležitejších častí každého marketingového plánu. Zámer, s ktorým vytvárate svoj plán bude diktovať vašu budúcu taktiku. Nemajte však veľké oči. Začnite s menšími cieľmi, ako napríklad získanie 100 sledovateľov. Potom si stanovte nový, ambicióznejší plán. Vždy je nutné sa naplno sústrediť na krok, ktorý je práve pred vami a až keď ho úspešne dokončíte, môžete smerovať ďalej.

2. Určite cieľové publikum

Je dôležité pochopiť, koho chcete prostredníctvom svojich sociálnych sietí osloviť. Premyslite si, kto je váš dokonalý zákazník. Spýtajte sa nasledujúce otázky.

Je moje cieľové publikum:

  • zložené prevažne z mužov alebo žien?
  • vekovo vyhradené?
  • geograficky obmedzené?

Predvedieme si to na príklade. Ak by ste v e-shope predávali pásiky na bielenie zubov doma, vašimi zákazníkmi by boli muži a ženy vo veku 18-55 rokov zo Slovenska.

3. Audit sociálnych sietí

Ak už máte účty na sociálnych sieťach, venujte im trochu času a podrobnejšie ich preskúmajte. Pozrite sa, čo funguje a čo nie. Ktoré príspevky získavajú najviac pozornosti? Identifikujte taktiky a stratégie, ktoré boli úspešné, aby ste ich mohli využiť v budúcnosti. Môžete sa tiež pozrieť na stránky svojich konkurentov a zistiť, čo by ste mali spraviť, aby ste sa od nich odlíšili.

4. Doplňte informácie

Dbajte na to, aby ste potencionálnemu zákazníkovi vo svojom profile poskytli všetky potrebné informácie. Kompletne vyplňte všetky polia profilu a uistite sa, že profilový obrázok, a všetky ostatné informácie sú aktuálne a v súlade s hodnotami vašej značky. Zákazník musí na prvý pohľad vidieť, čo ponúkate. Pozrime sa na instagramový profil spoločnosti S4B, ktorá ponúka riešenia pre podnikové účtovníctvo (pohoda standard, CRM, iPodnik):

Z popisu jasne vieme, aké služby ponúkajú a v akej lokalite pôsobia.

5. Vyberte si stratégiu zverejňovania

Stratégia zverejňovania je podrobný plán toho, aké typy obsahu budete zverejňovať s časmi publikácie. Typ obsahu, ktorý zverejňujete, sa bude pravdepodobne líšiť v závislosti od sociálnych sietí, ktoré používate. Niektoré platformy sociálnych médií sú ideálne pre videá, zatiaľ čo iným vyhovuje text alebo obrázky.

6. Vytvárajte pútavý obsah

Toto je jedna z najdôležitejších častí každej marketingovej stratégie na sociálnych sieťach. Obsah musí byť v súlade s platformou, ktorú používate a zároveň by mala priamo reagovať na potreby používateľov. Jasne stanovte svoje hodnoty, ktoré sa zhodujú s hodnotami vášho ideálneho zákazníka. Iba tak si môžete efektívne vybudovať celú komunitu verných zákazníkov a zvyšovať počet sledovateľov.

Či už vytvárate videá, ktoré ukazujú vaše produkty, alebo vediete rozhovory s odborníkmi z vášho odvetvia dôležitá je len jedna vec – vytvárajte obsah, ktorý rezonuje s cieľovou skupinou.

Po vytvorení marketingového plánu je nevyhnutné analyzovať jeho výkonnosť. Pravidelným sledovaním údajov a správ o výkonnosti môžete zistiť, čo funguje a čo nie. Neváhajte robiť zmeny a upravovať svoju stratégiu. Vždy musíte ísť s dobou a prispôsobovať sa aktuálnym trendom.