Množstvo firemných vozidiel má dieselové motory. Často je to totižto pre firmy ekonomickejšia varianta. Aj keď v súčasnosti si zvykáme na nový trend, že nafta je drahšia ako benzín, stále je tu nižšia spotreba dieselových motorov.

Regenerácia nie vždy postačuje

Ak vynecháme staršie vozidlá, súčasťou áut s dieselovými motormi je aj filter pevných častíc. Jeho úlohou je zachytávať pevné častice vo výfukových plynoch. Pochopiteľne sa tak časom zanesie. Automobily s filtrom pevných častíc však majú samoregeneračnú schopnosť, vďaka ktorej môžu filter do určitej miery vyčistiť. To sa deje tak, že riadiaca jednotka upraví chod motora, aby sa teplota výfukových plynov zvýšila na viac ako 500 °C, čo umožňuje vypálenie zachytených častíc.

Bez súčinnosti vodiča sa to však nezaobíde. Počas regenerácie filtra pevných častíc je potrebná plynulá jazda v stredných otáčkach. Nie vždy však situácia v premávke takúto jazdu umožňuje a čo si budeme hovoriť, keď ide o firemné vozidlá, neraz sa stáva, že sa zamestnanci k nim nesprávajú zrovna vhodne.

Zanesený filter pevných častíc však môže spôsobiť zníženie výkonnosti motora a v krajnom prípade aj jeho zničenie. Niežeby zničený motor spôsobil likvidáciu spoločnosti, ale rozhodne to je situácia, ktorá žiadneho majiteľa firmy nepoteší.

Nový filter pevných častíc nie je lacný, ale je tu ešte jedno riešenie

Čo teda robiť ak na filter pevných častíc už nestačí regenerácia? Zrejme vám ako prvá napadne možnosť ho vymeniť. Avšak nového filtra pevných častíc cena je variabilná položka, ktorá sa môže pohybovať od niekoľkých stoviek až po pár tisíc eur. A v čase, keď firmy majú starosti so zdražovaním energií, by to určite nebola príjemná investícia.

Našťastie však existujú rôzne metódy ako filter pevných častíc vyčistiť. Nie všetky sú však rovnako vhodné, preto odporúčame čistenie certifikovaným prístrojom na báze kvapaliny obohatenej o organické absorbenty emulzií uhľovodíkov. Účinnosť takejto metódy dosahuje až 98 % a je to nepomerne lacnejšie riešenie ako kúpa nového filtra.