V dnešnej dobe, keď sú na internete obrovské množstvá webstránok a článkov, môže byť zložité pritiahnuť čitateľov k tým vašim. Avšak existuje niekoľko tipov na to, ako sa vo výsledkoch vyhľadávania dostať vyššie a tým získať viac pozornosti. Nie je to nič zložité, stačí si len zapamätať zopár zásad, ktoré by ste mali pri písaní dodržiavať.
Originálny obsah
Pri písaní PR článkov alebo článkov na váš blog, alebo stránku spoločnosti, sa môže stať, že jednoducho nebudete mať inšpiráciu na tvorbu nového obsahu. Publikácia PR a SEO článkov je dôležitá hlavne pre tvorbu linkbuildingu. V situácii, keď nemáte inšpiráciu na tvorbu článkov, je veľmi lákavé kopírovať úseky textu, alebo dokonca celé články z iných webstránok. Treba si ale uvedomiť, že internetové prehliadače dokážu bez problémov skontrolovať, či sa text na vašej stránke zhoduje s iným. Ak zaregistruje kópiu, určite nebude vašu stránku odporúčať na vyšších miestach vo výsledkoch vyhľadávania.
Štruktúra textu
Internetové prehliadače vedia, čo sa čitateľom páči a podľa toho sa správajú. Aj vy, keď chcete čítať nejaký článok, bude sa vám lepšie čítať ten, ktorý je pekne rozdelený na menšie časti podnadpismi. Ak by ste na stránke našli jeden blok textu, asi by ste ju zatvorili a hľadali ďalej. Preto je pri písaní SEO článkov dôležité používať podnadpisy. Ocení to prehliadač, ale aj čitateľ.
SEO agentúry a testy
Na optimalizácii vašich článkov môžete nechať pracovať aj ľudí, ktorí sa tomu naplno venujú a vedia čo robia. Existuje veľa SEO agentúr, ktoré vám profesionálne upravia obsah a štruktúru webstránky. Budú to výdavky naviac, ale budete mať istotu, že váš web je v perfektnom stave. Ak chcete skontrolovať iba určitú časť webstránky, napríklad rýchlosť načítania, bezchybnosť zdrojového kódu, funkčnosť odkazov vo vašich článkoch, alebo či je vhodná aj pre mobilné zariadenia, nájdete veľa SEO online testov, ktoré vám pomôžu.
Čitateľnosť
Tu opäť platí, že čo sa páči čitateľovi, to sa páči prehliadačom. Okrem spomínanej štruktúry textu je dôležité aj jeho zloženie. Pod týmto “zložením” myslím dĺžky viet, počet slov, alebo aj priemerný počet slabík v slovách. To všetko sa môže prejaviť na zobrazení vašej stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Dokonca aj gramatické chyby môžu ovplyvniť SEO stav vášho článku, takže sa im snažte čo najviac vyhýbať.
Teraz ste sa dozvedeli niečo zo základov SEO a písania PR článkov, ale to je len zlomok všetkých pravidiel a algoritmov, ktoré internetové prehliadače využívajú na hodnotenie vašej webstránky. Preto, ak sa vám na stránke naozaj záleží, je dobré sa podrobnejšie informovať o tom, ako celá SEO optimalizácia funguje.