Quantcast

Od piatka 1. apríla majú Banskobystričania príležitosť zaregistrovať sa do celonárodnej kampane Do práce na bicykli, kde si ich mesto zmeria sily s ďalšími samosprávami Slovenska v dochádzaní do práce na dvoch kolesách.

bycikelTradičná súťaž sa zameriava nielen na propagáciu ekologických foriem dopravy medzi verejnosťou, ale upozorní aj na nelichotivú situáciu s bezpečnými trasami pre cyklistov, s ktorých absenciou musia obyvatelia mesta každý deň zápasiť. Registrácia tímov bude ukončená v utorok 26. apríla.

Do súťaže sa môžu zapojiť dvoj až štvorčlenné tímy zamestnancov, ktorí budú v priebehu mesiaca máj jazdiť do práce a z práce na bicykli. Horná hranica počtu tímov z jednej spoločnosti nie je obmedzená, naopak, jedno z ocenení bude patriť práve organizácii s ich najvyšším počtom.

Spolu s ďalšími tisíckami účastníkov z celého Slovenska budú následne súťažiť vo viacerých kategóriách, ako je napríklad najvyšší počet najazdených kilometrov či najviac CO2 ušetreného ekologickou formou prepravy v porovnaní s autom. „Každý účastník navyše zadarmo získa súťažné tričko a v prípade, že počas mája absolvuje aspoň 2/3 jázd do práce na bicykli, bude zaradený aj do žrebovania o bicykle a iné zaujímavé ceny,“ vysvetľuje hlavná organizátorka Andrea Štulajterová z Občianskej cykloiniciatívy Banská Bystrica, ktorá súťaž aj tento rok zastrešuje.

do praceV tomto roku napíše kampaň Do práce na bicykli už svoju piatu kapitolu. V súčasnosti celoslovenská súťaž sa pritom zrodila práve v meste pod Urpínom, kde v roku 2012 vyrazilo prvýkrát do ulíc 104 cyklistov v 35 tímoch. Minulý rok to už bolo viac než 300 súťažiacich v takmer sto tímoch a usporiadatelia veria, že tento ročník bude ešte úspešnejší. „Prispieť by k tomu mala aj elektronická forma registrácie a evidencie najazdených kilometrov. Súťažiaci tak budú môcť vkladať informácie o svojich cestách do práce a z práce veľmi jednoducho – cez vlastné konto, ktoré si vytvoria na stránke Do práce na bicykli,“ hovorí Štulajterová. Práve moderná evidencia štatistík cez web je jednou z najvýznamnejších zmien, ktorými kampaň počas svojej päťročnej histórie prešla.

Tento rok má súťaž špecifickú príchuť aj kvôli zvýšenej aktivite banskobystrického magistrátu ohľadom projektovania nových cyklociest. Minulý rok v lete boli predstavené plány na vybudovanie šiestich cyklotrás s celkovou dĺžkou viac než 27 kilometrov, ktoré by mali spojiť sídliská s centrom mesta.

Účasťou v súťaži tak obyvatelia Banskej Bystrice a okolia dajú najavo, že im táto téma nie je ľahostajná a očakávajú od mesta urýchlenú realizáciu bezpečných koridorov pre cyklistov. Mesto má totiž v porovnaní so zvyšnými krajskými a mnohými okresnými mestami najmenej rozvinutú cyklistickú infraštruktúru. Dĺžka cyklociest v jeho intraviláne nepresahuje 500 metrov, čo je dokonca menej ako majú niektoré malé mestá a dediny.