Investícia do automobilu jeho kúpou ani zďaleka nekončí. Aj keď si odmyslíme pravidelné tankovanie, či napríklad dopĺňanie kvapaliny do ostrekovačov, stále sa nájde dosť vecí, ktoré je potrebné na aute riešiť pravidelne a nie len v prípadoch, že nastane nejaká porucha. Ktoré sú to?
Po prezúvaní vás bude zrejme najčastejšie zaujímať olej
Začnime niečím aktuálnym pre toto obdobie v roku, pneumatikami. Zatiaľ čo napríklad pri pneumatikách 12-16,5 pre stavebnú techniku dochádza k výmene väčšinou len pri opotrebovaní, pri osobných automobiloch sa výmene pneumatík nevyhnete hneď dvakrát do roka: teraz pred zimou pri „obúvaní“ zimných pneumatík a na jar, keď sa budete vracať k letným.
Pravidelne je potrebné meniť aj olej. Interval pre jeho výmenu určuje výrobca auta, zvyčajne to býva 15 000 km, takže to, či to bude pre vás každoročná povinnosť, alebo nie, závisí od toho, koľko km ročne najazdíte.
Brzdová kvapalina, sviečky a aj rozvody treba taktiež v určitých intervaloch meniť
Pri brzdovej kvapaline môžeme povedať, že by ste ju mali meniť zhruba každé 2 roky. Samozrejme, tiež to závisí od vášho jazdenia, ale tie 2 roky sú také všeobecné pravidlo, pri ktorom si môže byť drvivá väčšina vodičov istá, že nepôjdu s brzdovou kvapalinou „na hranu“ a zároveň ju nebudú meniť zbytočne skoro.
Pokračujeme sviečkami. Bez ohľadu na to, či ide o náhradné diely VW, alebo inej značky, zapaľovacie sviečky by ste mali meniť zhruba po každých 60 000 km. Čo sa týka žhavičov pre dieselové motory, ich životnosť je približne dvoj až trojnásobná, takže na ne nemusíte myslieť tak často.
Na záver ešte spomenieme rozvody. Potreba ich výmeny sa v závislosti od auta môže výrazne líšiť. Pri niektorých to môže byť už necelých 100 000 km, pri iných môže byť tento interval kľudne aj 170 000 km. Riaďte sa preto informáciami v servisnej knižke, prípadne si nechajte poradiť v servise.