Quantcast

Je krásna, mladá a inšpiratívna. Banskobystričanka Lujza Púchyová stojí za výrobou módnych vlasových doplnkov, ktoré začala minulý rok produkovať aj za hranice Slovenska. Za jej podnikaním, okrem skvelých nápadov a veľkej chuti, je aj neobyčajný príbeh, ktorý ju priviedol až na Srí Lanku.

V dôsledku choroby sa mladá podnikateľka Lujza Púchyová rozhodla pomôcť nielen sebe, ale najmä ženám s neľahkými životnými osudmi. Všetko sa začalo v roku 2018, kedy vtedy ešte dravá event manažérka ochorela na zriedkavú chorobu.

„Alopécia je autoimunitné ochorenie, ktoré spôsobuje samovoľné vypadávanie vlasov, prípadne ochlpenia, pričom u každého má iný priebeh. Mne začali vlasy padať postupne, až kým nevypadali úplne všetky,“ hovorí dnes už s úsmevom Lujza Púchyová a dodáva, že najťažšie bolo prekonať šok a stotožniť sa so zmenou.

„Spolu s lekármi sme dlho nevedeli nájsť príčinu, a tak som vyhľadávala alternatívne spôsoby liečby. Zo všetkých ma najviac oslovila ajurvéda, ktorá sa praktizuje v niekoľkých krajinách sveta. Vybrala som si Srí Lanku.“

Zo dňa na deň zmenila svoj život

Dala výpoveď v práci a odcestovala cez pol sveta. Sama, ďaleko od všetkých blízkych. Začiatky neboli jednoduché „Odchod do cudziny spochybňovala aj moja najbližšia rodina, no ja som si bola svojím rozhodnutím istá. Potrebovala som zmeniť prostredie, načerpať energiu a nabrať psychickú i fyzickú silu. Musela som sa sama vysporiadať s faktom, že som ako žena prišla o svoje dlhé vlasy. Myslím, že každej žene by takáto skúsenosť ubrala zo sebavedomia,” hovorí Lujza. Púchyová.

Jej zahraničný pobyt sa napokon predĺžil na niekoľko mesiacov. Popri liečbe, ktorú na Srí Lanke absolvovala, sa začala obzerať po možnostiach naplnenia svojho sna.

„Strata vlasov ma podnietila k vyhľadávaniu rôznych pokrývok hlavy. Hľadala som niečo pohodlné, no zároveň atraktívne a moderné. Žiaľ, elegantné kúsky, ktoré by podčiarkli ženskosť, tu chýbali. Práve to bolo hnacím motorom, ktorý ma priviedol k šitiu módnych vlasových doplnkov,“ spomína.

V spolupráci s miestnym obchodníkom začali na Srí Lanke v malej krajčírskej dielni vyrábať trendové čelenky, turbany a šatky, ktoré Lujza distribuuje dnes najmä po Slovensku.

Pomoc ženám aj deťom

„Po návrate domov som chcela čo najrýchlejšie posunúť myšlienku celého projektu medzi všetky ženy, ktoré si prechádzajú rôznymi životnými situáciami a často sa necítia spokojné a šťastné. Naším cieľom je tiež pomôcť ženám, ktoré o vlasy prišli v dôsledku rôznych chorôb. Pod šatku sa dá totiž skryť holá hlava, ale aj krásne vlasy a práve tým by sme chceli zmazať akúsi bariéru medzi zdravými ženami a dámami, ktoré postihlo podobné alebo i zákernejšie ochorenie. To, že sme prišli o vlasy predsa neznamená, že už nie sme ženské a krásne,“ dopĺňa Lujza Púchyová.

Myšlienkou konceptu jej značky Moonlou, ktorá v súčasnosti spolupracuje napríklad s Národným onkologickým ústavom v Bratislave a Košiciach, s Fakultnou nemocnicou s poliklinikou F.D. Roosevelta v Banskej Bystrici či s neziskovou organizáciou Dobrý Anjel.

Predajom šatiek a turbanov to však nekončí. Okrem toho, že sa produkcia turbanov pomaly presúva na Slovensko, má podnikateľka Lujza Púchyová so značkou aj iné úmysly.

„V blízkej dobe plánujeme popri distribúcii turbanov do lekární posunúť ideu projektu na ďalšiu úroveň. Keďže je medzi nami stále veľa ľudí, ktorí potrebujú pomoc, rozhodli sme sa, že za každý predaný produkt z nášho sortimentu darujeme detskej onkológii v Banskej Bystrici jeden detský turban,“ povedala Lujza. Tento čin určite vyčarí úsmev na nejednej detskej tvári.