Pistácie patria k jedným z najobľúbenejších orechov vôbec. Okrem svojich zdravotných benefitov majú predovšetkým výraznú orieškovú chuť. Čo takto skúsiť premeniť do podoby lahodného krému, ktorý z každého jedla vykúzli úplný kulinársky zážitok. A to sme vám ešte nepovedali, že na jeho výrobu vám stačia iba tri suroviny.

Suroviny:

  • 2 šálky pražených pistácií (nesolených)
  • 1/2 lyžičky soli (podľa chuti)
  • 1 až 2 lyžice kvalitného pistáciového oleja

Ak v špajzi nemáte priamo pistáciový olej, môžete použiť iný orechový olej napríklad kokosový. Vďaka použitiu oleja dosiahnete tekutú konzistenciu masla. Pokiaľ dávate prednosť skôr sladkým variantom, pridajte do krému na dosladenie lyžicu medu alebo trochu javorového sirupu.

Postup:

  1. Praženie orechov

Pistácie rozprestrite na plech vyložený papierom na pečenie a dajte piecť do predhriatej rúry na 160 °C. Oriešky pražte asi 8-10 minút a nezabudnite ich počas praženia miešať, nech sa nespália a zároveň chytia farbu z oboch strán.

  1. Mletie orechov

Nechajte pistácie vychladnúť, aby ste sa pri manipulácii s nimi nespálili. Vychladnuté pistácie následne vložte do mixéra. Pridajte soľ a spustite mixér na vysokú rýchlosť. Mixujte, kým vám z pistácie nevznikne jemný zelený prášok. Postupne tiež pridávajte pistáciový olej, pokiaľ nedosiahnete požadovanú krémovú konzistenciu. Čím viac oleja, tým viac bude výsledné maslo tekutejšie.

  1. Dochutenie krému

Výsledný pistáciový krém môžete dochutiť podľa chuti. Poslúžiť môže med alebo už spomínaný javorový sirup.

Pokiaľ chcete doladiť jeho konzistenciu môžete vyskúšať pridať ešte viac oleja. Pistáciové maslo by malo mať hladkú, krémovú textúru.

  1. Udržanie čerstvosti

Maslo skladujte v uzatvárateľnej a dobre tesniacej nádobe s viečkom. Kupované pistáciové maslo stačí uchovávať na tmavom mieste pri izbovej teplote. Maslo vyrobené doma odporúčame dať do chladničky.

Prečo je pistáciové maslo také zdravé?

Okrem vynikajúcej chuti ponúka pistáciový krém aj mnoho benefitov pre zdravie. Obsahuje napríklad zdravé tuky, ktoré majú pozitívny vplyv na fungovanie nášho srdca. Veľké množstvo bielkovín ocenia ľudia s aktívnym životným štýlom. Obsiahnutá vláknina potom pomáha udržať v rovnováhe náš tráviaci systém. V neposlednom rade nájdeme v pistáciách mnoho vitamínov a minerálov ako je vitamín B6, fosfor, železo alebo mangán.

Tipy na využitie v kuchyni

Pistáciové maslo môžete samozrejme maškrtiť len tak samotné, ale začnete jednou lyžičkou a v okamihu je celý pohár preč. Ďalej môžete maslo natrieť na opečený toast, pridať do smoothie alebo vyskúšať do rôznych dezertov – pridať do muffinov, sušienok alebo tort pre bohatú pistáciovú príchuť.

Pokiaľ holdujete skôr slanému ako sladkému, môžete vyskúšať výbornú pistáciovú omáčku, ktorá sa skvele hodí k talianskym cestovinám.