Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) začal tento týždeň s dlho očakávanou rekonštrukciou mosta cez Hron v obci Vlkanová. Rekonštrukcia má skončiť do novembra, zhotoviteľom je spoločnosť SMS a.s. a cena diela je takmer 786-tisíc eur vrátane DPH. Premávku na moste riadi semafor, nákladné vozidlá nad 3,5 tony musia využiť obchádzkovú trasu.

Most cez rieku Hron v obci Vlkanová, ktorý bol zaradený podľa jeho stavebno-technického stavu do kategórie 5 – zlý, sa dočkal rekonštrukcie. Banskobystrický samosprávny kraj investuje do jeho kompletnej obnovy z vlastného rozpočtu takmer 786-tisíc eur, práce vykoná víťaz verejnej súťaže, spoločnosť SMS a.s.

„Ide o kompletnú rekonštrukciu, v rámci ktorej budú osadené nové mostné závery, kompletne vymenené rímsy a zábradlia či zosilnené základy. Cesty a mosty dostali kraje do svojej správy s obrovským investičným dlhom a bez adekvátneho financovania. Napriek tomu sa nám v uplynulom volebnom období podarilo zrekonštruovať rekordných viac ako 700 kilometrov ciest a stále pokračujeme,“ povedal predseda BBSK Ondrej Lunter.

Kraj má podľa jeho slov v tomto roku v registri investícií na rekonštrukcie ciest a mostov vyčlenených viac ako 18 miliónov eur, na cesty a mosty čerpá aj zdroje z Európskej únie v sume presahujúcej 60 miliónov eur.

„Plne si uvedomujeme, akú má rekonštrukcia mosta dôležitosť pre miestnych obyvateľov. Preto rád informujem, že celý náš tím započal stavebné práce s obrovským nasadením, aby sme tak kraju, ale predovšetkým jeho obyvateľom odovzdali prvotriedne stavebné dielo a aby ho čo najskôr mohli spokojne a bezpečne využívať,“ informuje Dalibor Novotný, riaditeľ spoločnosti SMS a.s.

Rekonštrukčné práce majú podľa zmluvy skončiť do novembra, premávku na moste riadi semafor striedavo, v jednom jazdnom pruhu. Po moste počas rekonštrukcie prejdú len vozidlá do 3,5 tony a autobusy verejnej dopravy, kamióny musia využiť obchádzkovú trasu cez Sliač, Veľkú Lúku a Hronsek.

„Vodičov prosíme o trpezlivosť pri prechádzaní týmto úsekom. Rekonštrukcia je nevyhnutná a použité technológie zaručia, že most bude schopný slúžiť ďalšie desaťročia,“ dodala Alena Martincová, vedúca oddelenia investičnej prípravy a výstavby inžinierskych stavieb Úradu BBSK.