TS organizátorov | 2.3.2018

Druhý ročník podujatia Startup Weekend je úspešne za nami

23. – 25. februára 2018 sa na Fakulte politických vied a medzinárodných vzťahov Univerzity Mateja Bela uskutočnilo podujatie svetového formátu – Startup Weekend. Pracovné nasadenie, nové skúsenosti a stretnutia s inšpiratívnymi ľuďmi, aj o tom bol 2. ročník banskobystrického Startup Weekende.

40 účastníkov, 6 tímov pod dohľadom 11 mentorov makali počas celého víkendu, aby posunuli svoje nápady až do reálnej podoby. “Startup Weekend je výborná príležitosť pre všetkých podnikavcov, ktorí rozmýšľajú o začatí podnikania, aby počas dvoch dní v priamom prenose otestovali svoj nápad, dostali spätnú väzbu od odborníkov a „vychytali“ všetky chyby. Toto podujatie ale pomôže aj tým, ktorí sa chcú nápadmi druhých len inšpirovať, získať „insight“ ako vyzerá príprava podnikateľských projektov a čo všetko je potrebné urobiť. Startup Weekend je výzva, pretože človek počas dvoch dní pracuje v tíme s ľuďmi, ktorých vidí možno prvýkrát vo svojom živote a potrebuje spolu s nimi dôjsť do úspešného konca,“ uvádza účastníčka Eva.

V piatok si účastníci z 10 predstavených nápadov vybrali hlasovaním nápady, ktoré posunuli ďalej. Z účastníkov, z ktorých sa väčšina nepoznala, sa vytvorilo 6 tímov, ktoré makali celý víkend. „Každý jeden tím bol pre mňa inšpiráciou. Že im veci nie sú jedno, že sa pozerajú okolo seba, prichádzajú s ideami, ako veci zlepšovať, sú nadšení pre svoje nápady a snažia sa nadchnúť i ostatných a svoje myšlienky aj realizovať,“ približuje mentorka Jana Hrachová z Poštovej banky.

Súčasťou podujatia boli aj prednášky od odborníkov, Andrea Ivaničová zo spoločnosti ESET sa zamerala na aktuálnu tému ochrany osobných údajov. Aleš Mlátilík predstavil na príklade svojej firmy Zľavomat tipy ako budovať značku a Rudolf Vrábeľ z Poštovej banky sa vo svojej prezentácii venoval projektu 365.banka a 365.Fintech. Účastníci mali možnosť sa dozvedieť, čo stojí za úspechom spoločnosti ESET a aká bola ich cesta.

„Startup Weekend Banská Bystrica 2018 milo prekvapil ako počtom účastníkov (vrátane veľmi skúsených a ochotných mentorov), tak aj kvalitou startupových nápadov. Za vyzdvihnutie určite stojí aj podpora, ktorej sa podujatiu dostalo od predstaviteľov vlády a samospráv, ktorí podujatie otvárali,“ dopĺňajú organizátori.

Odborná porota vybrala v nedeľu zo 6 prezentovaných projektov 3 víťazov. 3. miesto získal projekt City Friend – aplikácia hlavne pre mladých cestovateľov, ktorí chcú zažiť autenticitu mesta, lokality, ktorú navštívia a nechcú vidieť tradičné turistické miesta, ktoré sú preplnené turistami. Prostredníctvom tejto aplikácie si nájdu sprievodcu – lokálneho človeka, ktorý ich prevedie zaujímavými miestami. Na 2. mieste  sa umiestnil projekt Jupiterra – vzdelávacie centrum pre deti od 6 rokov, pre ktoré sú pripravené 3-mesačné kurzy zamerané na rozvoj logiky, analytického myslenia i kreativity. Prostredníctvom zábavného a zážitkového učenia sa budú deti v tomto centre učiť programovať. Porota vyhodnotila, že najlepším projektom tohtoročného Startup Weekendu, je projekt Môj Pes – aplikácia, ktorá rieši zdravotný stav a vyváženú stravu vášho psa. Aplikácia bude poskytovať online konzultácie s odborníkom, personalizované poradenstvo podľa plemena, bude sa dať cez ňu objednávať krmivo a tiež majiteľovi psa bude pripomínať povinné návštevy u veterinára kvôli očkovaniu.

Tohtoročný Startup Weekend bol okrem iného atraktívny aj množstvom cien, ktoré boli pre účastníkov k dispozícii. Na výhercov čakalo nablýskané BMW na víkend, konzultačné a mentoringové služby, balík marketingových služieb, zľavy na rôzne školenia a kurzy, licencie na antivírusové riešenia, hostingové služby, knihy a množstvo ďalších vecných cien od našich partnerov.

„Aj druhý ročník Startup Weekendu v Banskej Bystrici nás organizátorov presvedčil o tom, že to má zmysel. Že sú tu ľudia, dokonca aj veľmi mladí, ktorí sa chcú v živote realizovať a robiť to, čo ich baví. A potom to baví aj nás. Už teraz sa tešíme na budúci ročník,“ uzatvárajú organizátori.

Fotogaléria