Nízka frekvencia spojov a ich následná preplnenosť. Ale aj nepríjemné správanie revízorov či slabá klimatizácia vo vozidlách MHD. To sú najčastejšie nedostatky, ktoré v prieskume o banskobystrickej hromadnej doprave označilo 861 respondentov.

mhd-autobus-trolejbusJedným zo sprievodných podujatí septembrového Týždňa mobility v Banskej Bystrici bolo aj vyhlásenie prieskumu o spokojnosti verejnosti s mestskou hromadnou dopravou. Ten prebiehal od 16. septembra do 14. októbra. Jeho výsledky boli prezentované uplynulú stredu v priestoroch Radnice na Námestí SNP.

„Je paradoxné že v Banskej Bystrici sa 65% obyvateľstva presúva autom a pritom ide o naozaj krátke vzdialenosti. Niektorí si nevedia predstaviť, že by sa napriek tomu, že majú vlastné auto,  tlačili niekde v MHD. Je naozaj dôležité, aby kompetentní prijímali také nariadenie aby sme mali zlepšenú situáciu chodcov a cyklistov,“ uviedla v rámci diskusie Andrea Štulajterová z Občianskej cykloiniciatívy OCI BB, ktorá podujatie v spolupráci s mestom zorganizovala. Banská Bystrica chce ďalej podporovať rozvoj nemotorovej dopravy a využívanie MHD, aby došlo k zníženiu počtu vozidiel v uliciach.

Aby však verejnosť chcela cestovať MHD, má samospráva i dopravca čo robiť. Podľa prieskumu je totiž podľa väčšiny ľudí cena dopravy skôr vyššia, ako by si predstavovali. Verejnosť sa navyše sťažuje aj na nedostatok spojov a ich preplnenosť. Objavili sa ale aj sťažnosti na správanie revízorov, slabú klimatizáciu či chýbajúce nočné spoje.

Nové kåbové autobusy v MHD Banská Bystrica, SAD Zvolen, 3.12.2012V rámci diskusie o MHD na výsledky prieskumu priamo reagoval Marek Modranský z SAD Zvolen. Ten vysvetlil, prečo v Banskej Bystrici chýbajú nočné spoje. Dôvodom boli najmä cestujúci: „Išlo najmä o podgurážených študentov, ktorí neboli ochotní sa slušne správať a ani len platiť.“ Zástupca tunajšieho prepravcu vysvetlil aj dôvody nefungujúcej klimatizácie v moderných autobusoch. Jej funkčnosť podľa neho ovplyvňuje najmä časté otváranie dverí. Banskobystričania by ale podľa prieskumu najradšej nastupovali všetkými dvermi.

Za pozitívum považujú Banskobystričania najmä modernizáciu vozového parku. Aj vďaka financovaniu z eurofondov v posledných rokoch vynovili svoje vozidlá tak Dopravný podnik mesta (trolejbusy), ako aj hlavný dopravca SAD Zvolen (autobusy). Ten aktuálne v Banskej Bystrici prevádzkuje 75 vozidiel.