Nová uvítacia brána do mesta nad Zvolenskou cestou je takmer hotová. Vodičov pod ním čakajú posledné obmedzenia a na prelome mesiacov by sa mali dočkať aj samotní cyklisti, pre ktorých má nová dominanta mesta slúžiť.
Na cyklomoste na Zvolenskej ceste už v týchto dňoch, po ukončených záťažových skúškach, prebieha inštalácia integrovaného osvetlenia a realizujú sa aj terénne úpravy. Opraviť majú tiež asfaltové povrchy, ktoré boli zasiahnuté výstavbou.
Aj to je dôvod, pre ktorý v stredu, 18. októbra čakajú na vodičov posledné obmedzenia súvisiace s výstavbou mosta. Krátkodobé obmedzenia majú, v prípade priaznivého počasia, vodičov obmedziť v čase od 8.30 do 18.00 h. V tomto čase pracovníci v úseku pod mostom odfrézujú časť poškodeného povrchu a položia novú obrusnú vrstvu na príjazd zo Zvolenskej cesty na rýchlostnú cestu R1.
„Príjazd zo Zvolenskej cesty na rýchlostnú cestu R1 bude uzatvorený úplne. Časť Zvolenskej cesty od mosta cez rieku Hron po križovatku s miestnou komunikáciou (pri predajni Hyundai) bude uzatvorený v polovičnom profile,“ priblížila hovorkyňa primátora Zdenka Marhefková.
Most ako osamotený úsek cyklocesty
Nový most, ktorý má samosprávu vyjsť na celkom takmer 3,3 milióna eur, vzniká najmä vďaka úspešnej žiadosti o podporu z eurofondov. Z celkovej sumy predstavuje príspevok z Integrovaného regionálneho operačného programu až 3,1 milióna eur.
Nový cyklomost na strane pri Hrone ústi pri začiatku Rodinnej cyklocestičky, ktorej cieľom bolo už pred rokmi prepojiť pre cyklistov Banskú Bystricu so Sliačom a následne Zvolenom. A zatiaľ čo medzi Sliačom a Zvolenom je už roky vybudovaná asfaltová cyklocesta popri Hrone, na strane z Banskej Bystrice nikdy nedošlo ku stavbe plnohodnotnej cyklocesty. Len malá časť úsekov bola vysypaná často nevhodným štrkom a veľká časť trasy vedie po bežných cestách. „Úsek od cyklolávky po Iliaš vedie po protipovodňovej hrádzi, ktorá je vo vyhovujúcom stave. Projekt cyklotrasy Banská Bystrica -Zvolen od Iliaša smerom na Sliač je v kompetencii BBSK, a nie mesta,“ uviedla pre BBonline.sk hovorkyňa primátora Banskej Bystrice.
Otáznikom je však aj bezpečná cesta cyklistov z mestskej časti Radvaň priamo na cyklomost. „Finálne riešenie spojenia Radvane s cyklolávkou je prostredníctvom podchodu popod radvanský most, na ktorý má mesto vypracovaný projekt pre stavebné povolenie. Do konca tohto roka plánujeme spustiť aj povoľovacie procesy na jeho výstavbu. Do času finálneho riešenia podchodu je zabezpečený prístup z Radvane prostredníctvom dočasného chodníka pre peších a cyklistov, ktorý prepojí Radvanskú ulicu s cyklolávkou,“ doplnila Marhefková.
Mesto popri týchto plánoch pokračuje aj v príprave ďalších projektov cyklotrás. V štádiu príprav sú podľa informácií samosprávy aktuálne cyklotrasy Hušták – Radvaň, cyklotrasa na Fončorde a tiež cyklotrasa vedúca z centra mesta do Sásovej.