PR článok | 18.3.2019

Zvýšte produktivitu práce vytvorením dobrých pracovných podmienok

Úlohou každého podnikateľa a majiteľa firmy je vytvoriť dobré pracovné podmienky pre všetkých zamestnancov. Na druhej strane sa však majitelia firiem snažia ušetriť čo najviac peňazí pri kúpe vybavenia firmy. Šetrenie na vybavení firmy sa zamestnávateľom nikdy nevyplatilo, preto ak chcete zvýšiť produktivitu práce, myslite predovšetkým na vytvorení dobrých pracovných podmienok. Čím však začať?

Investícia do ochranných pracovných prostriedkov

Ak chcete zvýšiť produktivitu práce, musíte všetkým svojim zamestnancom zabezpečiť kvalitné ochranné pracovné prostriedky. Bezpečnosť zamestnancov by mala byť na prvom mieste, preto okrem školenia BOZP myslite aj na investíciu do kvalitných ochranných pracovných prostriedkov. Nezabúdajte na kvalitné pracovné odevy, pracovnú obuv, ochranné prilby, rukavice a ochranné okuliare. Bez týchto ochranných pracovných prostriedkov by bolo ohrozené predovšetkým zdravie zamestnanca, a to nesmiete podceňovať.

Kvalitné vybavenie kancelárie

Súčasťou firmy nie sú len výrobné haly a skladové priestory, ale aj kancelárske priestory. Všetky tieto „časti“ vašej firmy vám tvoria zisk, preto myslite aj na kvalitné vybavenie kancelárií. Výkon zamestnancov pracujúcich v kancelárií výrazne ovplyvňuje kvalita sedenia (kvalita kancelárskych stoličiek), osvetlenie kancelárie a dokonca aj farby použité v kancelárii.

Investujte preto do kvalitných ergonomických kancelárskych kresiel; kvalitného úsporného LED osvetlenia kancelárie; vyberajte farby, ktoré zvyšujú produktivitu zamestnancov a hlavne vytvorte zamestnancom tiché pracovné prostredie s možnosťou oddýchnuť si v oddychovom kútiku s kávovarom.

Vytvoriť dobré pracovisko vám môže pomôcť PZS. Jedná sa o odbornú poradenskú službu pre zamestnávateľa v oblasti ochrany a podpory zdravia pri práci. Mnohí zamestnávatelia ju berú ako povinnosť, pretože od roku 2006 je zo zákona povinná. Má však svoje pozitívne stránky, ktoré v konečnom dôsledku prospejú samotnej firme.