Google je najbežnejším vyhľadávacím nástrojom na svete. Reklamné príležitosti tejto spoločnosti sú obrovské, takže je dôležité naučiť sa ich používať. Jednou z najúčinnejších metód je kontextová reklama, o ktorej si teraz niečo povieme.

Kontextová reklama v službe Google

Kontextová reklama je reklama, ktorá sa zobrazuje spolu s výsledkami vyhľadávania, ktoré sú podobné konkrétnej téme. Jedná sa o jeden z najproduktívnejších reklamných nástrojov na internete, pretože reklamy vidia iba tí, ktorí majú záujem o produkty alebo služby ponúkané inzerentom.

Takto a kompetentne vytvorená Google reklama prinesie na vaše stránky veľa nových spotrebiteľov, zatiaľ čo zle vytvorená reklama môže spôsobiť naopak iba straty.

Reklamy v službe Google AdWords môžu byť umiestnené na stránke s výsledkami vyhľadávania a na stránkach v Reklamnej sieti Google. Textové reklamy zvyčajne pozostávajú z nadpisu, malej reklamnej frázy, odkazov a kontaktov spoločnosti, na ktorú sa odkazuje. Vyhľadávač Google však ponúka aj iné formy reklám: obrázkové, produktové a videoreklamy.

Jednou z výhod Google je však aj to, že ponúka tri možnosti platby za reklamnú kampaň:

  • za zobrazenia;
  • počet kliknutí;
  • a konverzie.

Konverzia je dosiahnutie cieľa návštevníkom na stránke inzerenta, napríklad priamy nákup tovaru alebo registrácia. Náklady na každú možnosť si môžete vybrať nezávisle. Okrem toho môže služba Google AdWords rýchlo sledovať efektívnosť reklám: počet zobrazení, kliknutí a konverzií.

V prípade potreby môžete jednoducho zmeniť nastavenia alebo samotný reklamný text, aby ste zvýšili jeho účinnosť. Ak si s tým ale neviete poradiť sami, reklamná agentúra s praxou vám v tomto smere môže veľmi dobre pomôcť.

Ako vytvoriť dobrú kampaň?

Práca na kontextovej reklame v službe Google AdWords sa dá rozdeliť na dve etapy: príprava na reklamnú kampaň a jej priame vytvorenie.

Pre vašu konkrétnu reklamu si najskôr musíte vybrať kľúčové slová. V tom vám pomôže aj “plánovač kľúčových slov”, ktorý nájdete v nástrojoch. Pri tvorbe reklamy sa v tomto smere pokúste postaviť aj na miesto potenciálneho kupujúceho a zamyslite sa nad tým, aké slová by ste použili na nájdenie vášho produktu alebo služby. Optimálny počet kľúčových slov je od 5 do 20.

Potom použite zacielenie na zúženie publika potenciálnym používateľom. Výber regiónu vám tiež pomôže zlepšiť vašu reklamnú kampaň, nezabudnite na čas zobrazenia a jeho nastavenie.

Reklamná kampaň Google si ale vyžaduje neustále aktualizovanie a sledovanie toho, ako sa jednotlivé veci hýbu, na čo nemusíte mať nervy. Nájsť si svojho profesionála, ktorý sa v tom vyzná je preto dobrý predpoklad úspechu! Skúste to s ním aj vy.