Práca kuriéra donáškovej spoločnosti sa častokrát stretáva s nepochopením. Okrem radosti z balíčku však prichádza na rad aj čakanie na telefonát a príchod kuriéra. S akými problémami sa potýkajú kuriéri a zákazníci? Prečítajte si odpovede na otázky, ktoré sa zákazníci v súvislosti s kuriérom pýtajú najčastejšie.

Kedy presne príde kuriér s balíkom na moju adresu?

Netrpezlivo doma čakáme na kuriéra, pretože sme mali byť už dávno na inom mieste alebo sa začneme sprchovať presne vtedy, keď kuriér zazvoní. Často sa stáva aj to, že sedíme v aute či autobuse na ceste domov a kuriér nám volá. Vraj čaká s balíkom pred domom. To, ako dobre budeme informovaní o čase príchodu kuriéra, záleží od kuriérskej spoločnosti. V najlepšom prípade dostane príjemca v deň doručenia správu o hodinovom intervale, kedy mu bude balík privezený.

Veľakrát sa ale stane, že je tento interval niekoľko hodinový a tak nám v plánovaní dňa veľmi nepomôže. V správach prostredníctvom mailu alebo SMS dostaneme aj všetky informácie o tom, ako zmeniť deň a čas privezenie alebo ako si premiestniť balík do odberného miesta.

Zdroj: unsplash.com

Ako dlho ma kuriér počká pred domom?

Na čakanie sa radšej nespoliehajte! Kuriér musí za jeden deň rozniesť množstvo zásielok. Ak by čakal dlhšie na príjemcov balíkov, posledný balík by doručil až neskoro v noci alebo na ďalší deň. Preto ak volá, že u nás bude o niekoľko minút, radšej ho čakajme my, ako by mal čakať on na nás.

Zabudol som, že mal prísť kuriér. Čo sa stane s mojou zásielkou?

Pri dennom zhone sa stane, že jednoducho na kuriéra úplne zabudneme. On zvoní a čaká, ale nikto neotvára. Žiaden strach. Takto o svoj balík neprídeme. Väčšinou, keď nás kuriér nezastihne, nechá v schránke oznámenie o prvom pokuse doručenia. Pri niektorých spoločnostiach sa nám to môže stať až trikrát, kým sa balík vráti naspäť odosielateľovi. Na ďalšom čase doručenia sa dá dohodnúť pomocou web stránky kuriéra alebo sms-kou. Zmeniť sa dá aj adresa doručenia a tak nám môže byť balík prinesený aj do práce.

Zdroj: bigstock.com

Nemám hotovosť. Môžem platiť kartou?

Problémy s hotovosťou, keď nám kuriér nemá vydať alebo sme si jednoducho zabudli vybrať peniaze z bankomatu. Dnes sa dá kartou platiť skoro všade. Dokonca aj kuriérovi za zásielku. Niektoré spoločnosti pridali navyše aj ďalšiu možnosť a to platbu Viamom. Ak však chcete platiť kartou, nezabudnite sa informovať, či takúto službu poskytuje aj vaša kuriérska spoločnosť.

Zdroj: Pixabay.com

Balík som si dal poslať na odberné miesto. Ako dlho ma tam bude čakať?

Veľakrát sa stane, že aj keď sme po balík chceli ísť hneď, keď sme dostali informáciu o jeho doručení, jednoducho nestíhame. Koľko dní zostane balík na odbernom mieste? Zásielka zostáva na odbernom mieste 7 až 10 dní. Výhodou je, že nemusíme čakať doma, kým kuriér príde, ale jednoducho sa po balík zastavíme na odbernom mieste, ktoré máme “po ruke”. Treba si však sledovať otváracie hodiny jednotlivých prevádzok, aby sme tam neprišli, keď už majú zatvorené.

Prečo mi kuriér nedvíha?

Jednoducho zavolať a dohodnúť sa, kedy má kam prísť alebo kam si po zásielku môžem prísť sám. Takto to nefunguje. Kuriér väčšinu času šoféruje a ak nešoféruje, venuje sa zákazníkovi, ktorému práve odovzdáva balík. Ak by bola možnosť zavolať mu, mobil by mu pravdepodobne zvonil neustále. Ak mu ale príde sms správa, jednoducho si môže cestu preplánovať.