Quantcast

Výstavba rýchlostnej cesty R1 v úseku medzi Banskou Bystricou a Ružomberkom nebude pokračovať ani počas volebného obdobia tejto vlády. Ministerstvo dopravy počíta s realizáciou dopravného projektu až v neurčitom čase po roku 2014.

Ilustračné foto: BBonline.sk

Pre projekt dostavby úseku Banská Bystrica – Slovenská Ľupča – Korytnica – Ružomberok nie je politická vôľa ani počas vládnutia strany SMER-SD. Ministerstvo dopravy predstavilo dokument Aktualizácia Programu pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 – 2014, v ktorom sa nepočíta s pokračovaním R1.

V roku 2010 spomenul dobudovanie úseku vtedajší minister dopravy Ján Figeľ ako alternatívu k náročnej výstavbe diaľnic v okolí Martina a Ružomberka. K prepojeniu Bratislavy a Košíc by došlo v kratšom časovom horizonte, keďže dokončenie R1 sa plánovalo v roku 2014. O rok na to už Figeľ plány zmenil a rozhodlo sa o pokračovaní vo výstavbe úseku D1 medzi Martinom a Žilinou resp. Ružomberkom, kde sa počíta aj s 8-kilometrovým tunelom Višňové.

Už v minulosti sa proti tomuto zámeru postavili primátori Banskej Bystrice Peter Gogola a Ružomberka Ján Pavlík, ktorý požadovali realizáciu pôvodného projektu. Aj teraz chcú podľa slov Gogolu pripomienkovať novovzniknutý materiál. „To, že pokračovanie rýchlostnej cesty R1 vláda vyškrtla z priorít, nepokladám za šťastné rozhodnutie. V týchto dňoch smerujem ministrovi dopravy list, v ktorom apelujem na dôležitosť a význam dostavby rýchlostnej cesty do Ružomberka. Opätovne sa obrátim aj na primátora mesta Ružomberok, aby sme spoločne zvýšili tlak za náš spoločný záujem,“ povedal primátor Banskej Bystrice.

Zástancovia spojenia Ružomberka a Banskej Bystrice argumentujú najmä dôležitosťou dostavby z hľadiska medzinárodnej tranzitnej dopravy, ako aj zlepšenia celkového dopravného prepojenia regiónu. Zdôrazňovaný je aj prírodný význam Starohorskej doliny a tamojších vodných zdrojov, popri ktorých vedie súčasný horský prechod Donovaly.