Quantcast

Nie každý si môže dovoliť spať tak, ako chce, pretože aj počas spánku na nás pôsobí množstvo negatívnych faktorov. Preto je dôležité zabezpečiť, aby podmienky a zariadenie v spálni prispievali k dobrému odpočinku a rýchlemu obnoveniu sily.

Máme pre vás niekoľko jednoduchých návrhov, ktoré by vám mohli s tým pomôcť.

Používajte neutrálne farby

Spálňa by mala byť nastavená na mier a pokoj. Preto je lepšie pre tento interiér zvoliť neutrálne farby, ktoré nepôsobia na nervový systém negatívne a nevyvolávajú nepokoj a stres. Pokiaľ vás ale neutrálne a príliš strohé farby nudia, pridajte do priestoru len malé pestrofarebné detaily. V podobe obliečok na vankúše to bude najjednoduchšie.

Izolujte miestnosť od hluku

Aby ste sa dobre vyspali, je veľmi dôležité izolovať priestor spálne od všetkých druhov zvukových stimulov na maximum. Hluk z ulice môžete znížiť inštaláciou dobrých plastových okien. Použiť generátor bieleho šumu, zariadenie, ktoré vydáva zvuky určitej frekvencie a maskuje všetky ostatné zvukové podnety. Alebo vložiť štuple do uší.

Mimochodom, pre kvalitný nočný odpočinok, okrem zvukov, sa musíte postarať aj o neprítomnosť nadmerného svetla, ktoré, dopadajúce na sietnicu oka, znižuje produkciu melatonínu, dôležitého hormónu spánku. Pomôžu vám v tom hrubé závesy na oknách alebo žalúzie.

Vyberte si správny matrac

Posteľ je najuniverzálnejší a najdôležitejší kus nábytku v spálni. Často na nej nielen spíme, ale aj čítame alebo pozeráme televíziu. Navyše je to práve ona, ktorá dáva celému interiéru spálne hlavný prízvuk. Jej výberu by sa preto mala venovať osobitná pozornosť.

Pokiaľ ide o dizajn postele, v prvom rade by mal zodpovedať vkusu majiteľov spálne. K dôležitým úžitkovým a funkčným vlastnostiam patria rozmer postele, jej výška a výber matraca s roštom.

Práve matrac je tým doplnkom, ktorý vytvára ideálne podmienky pre dobrý spánok, umožňujúc svalom relaxovať a naplno odpočívať. Mimochodom, to je to možné iba vtedy, keď je ľudské telo vo fyziologicky správnej polohe, ktorú môže poskytnúť iba skutočne kvalitný matrac.

Vytvorte optimálnu klímu

Aby sa vám dobre spalo, udržiavajte vo vašej spálni aj príjemnú vnútornú klímu. V súvislosti s tým je dôležité sledovať aj vlhkosť. Jej optimálna hodnota je 50 – 60 %. Rozsah odporúčaný odborníkmi pre správnu teplotu je od 19 do 22 °C.

V príliš prehriatej miestnosti sa človek častejšie prebúdza a trpí „nočnými morami“ a suchou sliznicou. Spálňu je preto potrebné vetrať každý deň, zvlášť – pred nočným odpočinkom. Pre lepší spánok nezabudnite zmeniť aj prikrývku na sezónnu alebo si vyberte celoročné možnosti, ktoré vám vďaka špeciálnym materiálom zaistia teplo v chladnom období a v lete vám poskytnú príjemnú sviežosť.

Použite správne textílie

Na vytvorenie útulnosti môžete využiť aj silu textilného dekoru: koberce, záclony, koberčeky a ozdobné vankúše sú na tento účel skvelé možnosti. Aby sa ale na ich povrchu neusádzal prach, pravidelne používajte čističku vzduchu.

Nezabudnite na dôležité drobnosti

Uistite sa, že zariadenie v spálni je nielen krásne, ale aj funkčné. Také, ktoré vám uľahčí a spríjemní váš život. Znamená to premyslieť si rozmiestnenie nábytku, nočného stolíka a osvetlenia.

Telo plné energie a chuti do práce sa vám za takúto starostlivosť a ideálne podmienky na spánok potom určite odvďačí.