Pomedzi priebiehajúce tretie Mestské zastupiteľstvo zhodnotil primátor Peter Gogola svojich sto dní vo funkcii. V rámci tohto zhodnotenia dospel spolu s prednostom Miroslavom Rybárom k nutnosti zmien vo fungovaní Mestského úradu.

„Keďže pochádzam z podnikateľského prostredia, bude mojou úlohou urobiť úrad pro klientskym. Napriek tomu, že som súčasťou mestského úradu, som na strane občanov mesta a budem robiť všetko preto, aby im úradníci vychádzali v ústrety. A tejto filozofii a kultúre ich budem učiť,“ zhrnul hlavný zámer prednosta MsÚ Miroslav Rybár.

„Nastavenie štruktúry nebudem hodnotiť, človek si musí prispôsobiť veci tak, aby mu boli po ruke a to súčasné zloženie nie úplne vyhovuje. Čiže vytvoríme nejaké nové odbory. Určite bude odbor, ktorý sa bude výraznejšie venovať propagácii mesta so zameraním na cestovný ruch. Chcem zriadiť oddelenie šťažností, pretože tých je tu neúrekom a nie všetky sú vybavované adekvátne. Odbory budú preskupené do takých štruktúr, ako my uznáme za vhodné. Napríklad teraz je pospájané školstvo, kultúra a šport, čo nepovažujem za najlepšie,“ začal Rybár o novinkách úradu, ale nevyhol sa ani otázke ohľadom možného prepúšťania úradníkov: „Vzhľadom k tomu, že poslanci na zasadnutí sekli z kapitoly administratíva, predpokladám že počet zamestnancov úradu pôjde smerom nadol. S reorganizáciou začíname dnes, prebehnú výberové konania a behom mesiaca budeme mať jasno aj v štruktúre aj v osobách a obsadení.“ Prednosta však ešte podotkol: „Občana by sa toto malo dotknúť len pozitívne, všetci budú tlieskať.“

Primátor Gogola doplnil, že úradníkom chce navyše preskliť dvere, o čom sme vás už nedávno informovali: „Pristúpime k tomu z dôvodu šíriacich sa klebiet, že úradníci nie sú pilní vo svojom nasadení, tak im chceme dať šancu, aby si svoju pracovnú disciplínu obhájili.“