Rôzne formy reklamy sú tu s nami dá sa povedať od nepamäti a postupne sa presunuli najmä do online priestoru. Napriek tomu však má svoje miesto v marketingu aj takzvaná “offline” reklama, a to v podobe rôznych billboardov a reklamných bannerov.

Kto chce pritiahnuť pozornosť ľudí na svoju značku, musí zvážiť investíciu do reklamy, ktorá dokáže upútať. Obzvlášť možno v súčasnej, reklamami presiatej dobe, kedy im ľudia už častokrát nevenujú pozornosť. V posledných rokoch sa prakticky všetko presúva do priestoru internetu, ktorý ponúka možnosť merať efektivitu reklamy, v skutočnom svete sa tak zdá sa nevenuje bannerom dostatok pozornosti. To sa však môže kedykoľvek znovu otočiť a reklamné bannery v uliciach opäť budú zohrávať veľkú rolu.

Čím to však je? Zatiaľ čo na internete na nás reklamy vyskakujú od všade a mnohí ľudia ich neváhajú vopred blokovať, v uliciach prechádzame popri reklamách každý deň. Reklamné bannery na vhodne zvolených miestach, popri ktorých prechádzajú masy ľudí, majú akýsi psychologický efekt. Ľudia vidia posolstvá reklamných bannerov každý deň, sú zrejme aj ľahšie zapamätateľné. Okoloidúci si ich asociujú s konkrétnym miestom a časom, ukladajú sa im podprahovo do pamäte. Mnohé firmy tak dodnes využívajú tlač bannerov a zodpovieme si otázku prečo tomu tak je.

Upútavajú našu pozornosť

Napriek tomu, že väčšina z nás je v uliciach alebo na cestách za konkrétnym účelom, reklamné bannery dokážu na malý moment upútať našu pozornosť. Už tento fakt zohráva významný psychologický efekt a zároveň tieto bannery poskytujú užívateľom základné informácie.

Ukladajú sa nám do podvedomia

Ide o formu podprahového vnímania. Aj keď po veľmi krátkej chvíli na reklamu zabudneme, sú situácie kedy si aj s odstupom času spomenieme. Veľmi často využívajú firmy reklamné bannery a billboardy na informovanie o výpredajoch zásob. Asi len málokto však okamžite zamieri na nákup, no keď príde ten správny čas, vylovíme z pamäte obsah reklamy, ktorá upútala našu pozornosť.

Zvyšujú povedomie

Reklamné bannery dokážu odovzdať konkrétne posolstvo, zároveň však zvyšujú povedomie o značke. Nie je náhoda, že aj tie najväčšie spoločnosti a korporácie využívajú tento typ reklamy. Mnohým sa pritom môže zdať, že to pri ich zárobkoch nepotrebujú, no skúsení marketéri vedia, že zvyšovanie povedomia značky je nikdy nekončiaci kolobeh.

Typy reklamných bannerov

Príprave akejkoľvek reklamy, či banneru predchádza množstvo času. Spoločnosť musí vedieť čo chce svojím posolstvom zdeliť svetu, na koho tým vôbec cielia a následne zapracovať prvky firemnej identity do grafickej podoby, ktorá nesmie byť plná textu. Následne prichádza na rad tlač bannerov, ku ktorej sa pristupuje v závislosti od toho, čo chcete potenciálnym zákazníkom povedať. Rozlišujeme tak jednostranné bannery, obojstranné bannery alebo reflexné bannery. Tie sú vhodné najmä ak chcete, aby boli viditeľné počas dňa aj počas noci. Ak však mierite ešte vyššie a chceli by ste mať reklamu na fasáde budovy, ideálna bude tlač na sieťovinu mesh.