Projekt 3×20 prostredníctvom troch 20-minútových diel prezentuje tvorbu mladých slovenských choreografov. Projekt je súčasťou osláv 20. výročia Divadla Štúdio tanca.

Výsostne aktuálne témy a inšpirácie choreografov prinášajú divadlu nezanedbateľnú skúsenosť a divákovi umožňujú nahliadnuť na osobnosť choreografa v kontexte jeho témy.

Troch choreografov spája okrem iného aj fakt, že profesionálne vychádzajú z rovnakého zázemia (Banská Bystrica), no v súčasnosti pôsobia v odlišnom prostredí. Ich choreografie sú výpoveďou o stave a prežívaní umenia v odlišných svetoch, tematicky odzrkadľujúc postoj umelca.

Vstupné 8/4 €. Viac informácií na www.studiotanca.sk.

Pravý uhol

choreografia_ Tibor Trulik
hudba_Adam Mičinec
interpretácia_ Lenka Rajchmanová, Michaela Mirtová, Luca Tomao, Isabel Paladin, Michaela Hulvejová, Matej Kubuš

Pravý uhol sa dá vidieť iba z vrchu, z nadhľadu. Pozerať sa ale stále nie je dostačujúce. Treba vidieť a vnímať, že tá istá vec alebo situácia sa dá percipovať rôznymi spôsobmi. Tým sa mení náš úsudok, ponúknu sa nové možnosti a zároveň začneme rozumieť doteraz ťažšie pochopiteľným skutočnostiam. Dôraz choreografa je kladený na sociálny postoj a taktiež všeobecne známy letargický postoj či pohľad na budúcnosť našej spoločnosti. Fyzicko – tanečné akcie prinášajú uhol pohľadu na dvojicu, mužov a ženy, uhol pohľadu na skupiny voči skupinám. Nesprávne uhly pohľadov nám bránia v nadhľade a uväzňujú našu slobodnú, zvedavú ľudskú podstatu. Pravý v nás zanecháva stopu. Tá je symbolizovaná oblúčikom a bodkou. 🙂 …

4 hlavy

choreografia_ Andrej Petrovič
hudba_ Marcel Bárta, hudobná spolupráca_Viliam Dočolomanský
interpretácia_ Tibor Trulik, Lenka Rajchmanová, Luca Tomao, Isabel Paladin

Hieronym Bosh nie je klasickým predstaviteľom renesancie, tento maliar sa odkláňa od tradičnej ikonografie a inšpiruje neskoršie umelecké inovácie. Jeho obrazy popisujú radosti zmyslov a ľudských hriechov. Duše na zemi niekto omámil hriechom, no čo ak sa dokážu práve prostredníctvom neho dostať do neba? Symboly a narážky z diela Hieronyma Bosha neobmedzujú výrazové prostriedky choreografa, naopak slúžia mu ako zdroj nevyčerpateľnosti fantazijných obrazov. 4 hlavy svedomito dokumentujú abstrakciu, ale aj  rafinovane umocňujú myšlienky poukazujúce na absurdný svet, v ktorom sa nachádza záhrada rozkoší, nebo aj peklo…

e(x)

choreografia_Lukáš Homola
dramaturgia, hudba_Jakub Mudrák
interpretácia_ Tibor Trulik, Michaela Mirtová, Michaela Hulvejová, Matej Kubuš

ex  je matematická exponenciálna funkcia. Jej grafickým zobrazením je stúpajúca krivka, ktorá ku koncu prudko narastá. Dokonalý symbol akcelerácie priemyselnej výroby posledných desaťročí, ktorá však so sebou prináša ekologické riziká a je v kontraste s prirodzenou pomalosťou biologickej evolúcie. Ako to môže vyzerať, keď tento fenomén:
– nebude mať konca?
– bude neustále rásť?
– a možno nikdy neskončí?