PR článok | 25.4.2016

Očakávate horúce leto v kancelárii? Schlaďte sa správnou klimatizáciou

Minuloročné horúčavy nastolili trend, ktorý zvrátiť v dôsledku globálneho otepľovania nebude jednoduché. Klimatizácia je čarovné slovo, ktoré v takýchto dňoch bude vzývať azda každý. Zorientovať sa v jednotlivých typoch a technických parametroch je pre naplnenie očakávaní rozhodujúce.

klimatizaciaModerné klimatizačné zariadenia dnes neslúžia výlučne na chladenie. Vďaka tepelnému čerpadlu dokážu prenos tepla meniť podľa potreby, preto klimatizácia nie je určená len na letné mesiace. Aj v chladných dňoch je v kancelárii schopná udržiavať príjemnú teplotu, a to tak, aby sa zamestnanci cítili príjemne a podávali stabilné výkony.

Načo sa zamerať pri výbere?

Nevenujte pozornosť iba výkonu a spotrebe klimatizácie. Väčšina klimatizácií sa vyznačuje vysokou energetickou efektívnosťou, keďže energiu nevyrába, ale ju len presúva. Berte do úvahy veľkosť priestoru, ktorý potrebujte ochladiť alebo vykurovať. Čím väčšie sú kancelárske priestory, tým väčší výkon klimatizačnej jednotky potrebujete. Pred kúpou si však dajte poradiť aj od budúceho predajcu vašej novej klimatizácie.

Dôležitým faktorom je tiež hlučnosť klimatizačnej jednotky. Keďže hluk negatívne vplýva na sústredenie, zvoľte si takú jednotku, ktorá by nemala rušiť pracovné nasadenie ani pri vyššom výkone. Samozrejme, túto nepríjemnosť môžete eliminovať už pri samotnom výbere.

Aká klimatizácia do kancelárie je tá správna?

Možností je veľa, záleží to však hlavne na samotných priestoroch. Dodávateľ by ich mal pred výberom, dodaním a inštaláciou určite vidieť. Je potrebné odmerať veľkosť priestoru a navrhnúť správne miesto inštalácie ako aj typ klimatizačnej jednotky. Vhodnými typmi sú nástenné, kazetové klimatizácie, či tiež mobilná klimatizácia.

Veľmi dôležitým je práve dodávateľ klimatizácie. Ten by mal odporučiť nie len najlepší variant, ale zároveň vyriešiť problém dodania, inštalácie a servisu. Klimatizácia si taktiež vyžaduje poradenstvo, pravidelný záručný či pozáručný servis. Dôležité sú preto okrem ceny aj poskytované služby a pridaná hodnota dodávateľa.