To, ako firmy pristupujú k marketingu, sa za posledné dve desaťročia zásadne zmenilo. Najväčšiu zásluhu na tom má rozšírenie internetu. Nielen v tom zmysle, že sa internetové pripojenie stalo skutočne dostupným takmer každému. Ale aj v tom, že vďaka smartfónom sa môžeme na internet pohodlne pripájať kľudne aj pri čakaní na autobus.

Reklamné aktivity sa vo veľkej miere presunuli do online priestoru

Ešte koncom minulého tisícročia by zrejme len málokto odhadoval, že v najbližších rokoch sa dôležitou reklamnou platformou stane internet. A tak sa stalo, že firmy netlačia len svoje logá na tričká pomocou kvalitných termolisov, ale zároveň aj „tlačia“ svoje weby na popredné miesta vo výsledkoch vyhľadávaní v internetových vyhľadávačoch.

Práve internetové vyhľadávače sú zvyčajne prvým miesto, kam sa potenciálni zákazníci obracajú, keď potrebujú vyhľadať niečo, o čo majú záujem. A je jedno, či ide o nejaký tovar, alebo o poskytovanú službu.

Spätné odkazy vás dostanú na popredné priečky

Na to, aby sa web dostal na popredné priečky vo výsledkoch vyhľadávaní, je potrebné, aby mal dobre robené SEO. Táto skrátka označuje anglické Search Engine Optimization, čo v našom jazyku prekladáme ako „optimalizácia pre vyhľadávače“.

V podstate ide o súbor rôznych techník, z ktorých najdôležitejšou je účinný linkbuilding. Ide o tvorbu spätných odkazov, ktoré sa umiestňujú na odkazujúci web a keď je to robené správne, má to veľký vplyv na umiestnenie webu vo výsledkoch vyhľadávaní.

Je však potrebné vedieť, že na popredné miesta vo výsledkoch vyhľadávaní sa nedostanete z večera do rána. Je to dlhodobý proces, pri ktorom prvé výsledky uvidíte najskôr po 2 mesiacoch. Avšak dlhodobý prínos toho, že budete na vytúžených popredných priečkach, je obrovský.