Sezóna baletných prenosov z Parížskej opery pokračuje vo štvrtok 2. decembrao 19.30 h záznamom klasického Labutieho jazera, ktorú budete môcť sledovať v najväčšom multikine Europa Cinemas. Diváci sa môžu tešiť na tradičnú verziu, ktorá bude výborným predstavením plným špičokových tanečníkov, výkonov hviezd Agnés Letestu a Josého Martinéza, veľkého labutieho súboru, s čarokrásnou dekoráciou Ezia Frigeria, s romantickou Čajkovského hudbou a v choreografickej verzii najslávnejšieho tanečníka 20. storočia Rudolfa Nurejeva. Ten ako neprekonateľný tanečník vypracoval sóla do ostrosti a lesku diamantového brusu.

ilus. foto: SND

V hlavných úlohách uvidíme éterickú etóliu Agnès Letestu, ako stvorenú pre úlohu labutej princeznej a elegantného Josého Martinéza, ako stelesnenie typu danseur noble. Agnès učarovala divákom prenosov už ako Dáma s kaméliami, kedy ani česká kritika nešetrila superlatívami. Je jednou z najskúsenejších tanečníc v Parížskej opere, ktorá sa teší tiež titulu étoile (hviezda) už od roku 1997. Okrem toho je držiteľkou niekoľkých štátnych vyznamenaní. Na začiatku jej hviezdnej kariéry nestál nikto iný ako Rudolf Nurejev, ktorý pre ňu napriek jej mladosti presadil prvú sólovú úlohu, a titul étoile neskôr získala práve po predstavení Labutieho jazera.

Jej tanečný partner José Martinéz, ktorého v prenose uvidíme tiež, ako jej najväčšiu tanečnú devíziu vníma „schopnosť komunikovať jej intenzívnu radosť z tanca k publiku. Umožňuje divákovi zdieľať jej štastie!“

Tradičné Labutie jazero s prepracovanými charaktermi

Labutie jazero bolo jedným z prvých titulov, ktorým Rudol Nurejev vdýchol svoju dušu z pozície šéfa Baletu Parížskej opery v roku 1984. Jedná sa o legendárnu inscenáciu, do ktorej vtedy obsadil mladú neznámu Sylviu Guillem, ktorá sa vďaka nej ešte v prosinci toho roku stala historicky najmladšou étoile a následne jednou z najväčších tanečníc 20. storočia. Nurejev inscenácii vtisol svoj typický veľkolepý štýl s okázalou výpravou, krásnymi kostýmami, technicky náročnými sólovými častami a oproti pôvodným inscenáciám veľmi rozvinutým mužským partom.

Nurejev už pri tvojbe inscenácie vedel o svojej HIV pozitivite. Snáď preto dal tradičnému príbehu temný psychologický podtext, kde za nenaplnenou láskou milencov stojí ani nie tak princovo zlyhanie, ako skôr podlý a temný čarodejník Rudovous.