V USA je najpopulárnejším športom americký futbal. To je ten, kde hráči majú helmy, chrániče ramien a idú si tvrdo do tela. Keby ste prvýkrát vyskúšali takýto zápas na vlastnej koži, iba okamžitá liečba bolesti by vám pomohla prežiť prvé dni bez neustále vzdychania od bolesti. A práve s týmto športom je spojená značka Under Armour. Značka, ktorá sa raketovým tempom dostala z pivnice na výslnie a teraz ohrozuje neotrasiteľné miesto značky Nike vo svete športu. Toto všetko začal Kevin Plank, kapitán futbalového tímu na vysokej škole, vyrobil tričko, ktoré si obľúbili špičkoví hráči zarábajúci milióny dolárov ročne. Ako to všetko začalo?

under armour trickoZa všetkým hľadaj nepohodlné tričko

Kevin Plank mal vždy podnikavého ducha, už počas školy si zarobil 17-tisíc dolárov predajom ruží na Sv. Valentína. Na začiatku bolo bavlnené tričko, ktoré ho počas zápas otravovalo – bolo nasiaknuté vodou, studenilo ho na tele a hlavne bolo ťažké. Takže sa Kevin rozhodol, že profesionálnym športovcom prinesie niečo oveľa pohodlnejšie. Hneď po dokončení školy priniesol svojim spoluhráčom prvý prototyp svojho trička a ten sa stretol s veľkým úspechom. A tak Kevin vybral zo svojich kreditných kariet 44-tisíc dolárov a založil firmu, ktorá začala vyrábať oblečenie Under Armour.

Aké bolo prvé tričko Under Armour

Kevinova spoločnosť v začiatkoch sídlila u jeho babičky v pivnici. Jeho tričká boli ľahké, nesali pot a udržiavali telo v príjemnom teple, aj keď boli mokré. Netrvalo dlho a dobré referencie na toto tričko sa rozšírili aj medzi najlepších hráčov amerického futbalu v USA. A to bola najlepšia reklama, akú značka Under Armour, čo mimochodom v preklade znamená „pod chráničmi“, mohla dostať. Práve toto znamenalo veľmi rýchly rast Kevinovej značky, ktorá dnes vyrába okrem tričiek aj kvalitné mikiny Under Armour, topánky, kopačky, rukavice či bundy. Aj vďaka tomuto rýchlemu rastu získala značka Nike viac ako silného protivníka na americkom trhu. Ako dopadne tento zápas?