Quantcast

trolejbusy ilu dpmTri nové nízkopodlažné kĺbové trolejbusy a jeden v štandardnej dĺžke by mali pribudnúť do leta 2015 do siete mestskej hromadnej dopravy v Banskej Bystrici. Nákup týchto vozidiel bude opäť spolufinancovaný z európskych fondov.

Dopravný podnik mesta Banská Bystrica, ktorého väčšinovým vlastníkom je dominantný dopravca v kraji i meste SAD Zvolen, bol úspešný s projektom v celkovej hodnote takmer 2,1 milióna eur. Na modernizáciu vozového parku trolejbusových liniek pôjde z európskych fondov, konkrétne Operačného programu Životné prostredie, 1,98 milióna eur. Zvyšok predstavuje kofinancovanie DPM BB.

Devätnásť nových trolejbusov spolufinancovaných eurofondami prišlo do Banskej Bystrice už v roku 2011, no v meste jazdí spolu až 24 trolejbusov, a tak na niektorých linkách dosiaľ jazdili staré trolejbusy, ktoré v prípade poruchy boli nahrádzané aj autobusmi. Išlo najmä o vyťažené linky 1 a 6 do Rooseveltovej nemocnice, respektíve na Fončordu. Práve sem by mali pribudnúť nové väčšie trolejbusy.

trolejbusy stary novy“Na linke číslo 1 do Rooseveltovej nemocnice vnímame dlhodobý záujem o nasadenie nízkopodlažných trolejbusov. Zároveň sú tu potrebné dlhé trolejbusy, pretože ide o ťažiskový spoj k najväčšiemu zamestnávateľovi a tiež k internátom,” približuje mestský poslanec a člen predstavenstva DPM BB Jakub Gajdošík.

Dopravca už v máji vyhlásil verejné obstarávanie na dodávku štvorice nových trolejbusov, no nakoľko sa doň prihlásil len jediný uchádzač, Dopravný podnik má záujem obstarávanie zopakovať. Napriek tomu by mohli byť nové prostriedky hromadnej dopravy dodané už v prvej polovici roka 2015. Nové trolejbusy majú navyše oproti starým nižšiu spotrebu elektrickej energie, a to približne až o 25%, čo podľa Gajdošíka prinesie i úsporu pre mestský rozpočet, ktorý zo zákona vykrýva straty na linkách MHD.

„Z celkom 72 vozidiel v MHD v Banskej Bystrici bude takto až 52 nových spolufinancovaných z fondov EÚ. Banská Bystrica sa tak môže pýšiť najekologickejším a najmodernejším vozovým parkom v strednej Európe,“ doplnil Marek Modranský z SAD Zvolen. Obom dopravným spoločnostiam sa spolu podarilo za posledné roky získať na obnovu vozového parku banskobystrickej MHD z eurofondov celkom 18,5 milióna eur.