Euromotor oslavuje významný míľnik. Garant kvality napreduje vďaka zohratému kolektívu a výborným referenciám zákazníkov.

Keď sa spoja odborníci zaručujúci kvalitu služieb, dobrý manažment, rýchlo reagujúci na požiadavky trhu a dlhoročná tradícia, zrodí sa silná značka. Tak je to aj v prípade banskobystrickej spoločnosti Euromotor, ktorá na automobilovom trhu úspešne pôsobí už tridsať rokov.

Počas nich naplnila požiadavky aj najnáročnejších zákazníkov, či už pri predaji nového alebo jazdeného vozidla alebo servise áut. Okrem toho je významným zamestnávateľom, pričom život mnohých jej zamestnancov je so spoločnosťou spätý aj vyše dvadsať rokov. Čo je nemenej dôležité, v silnom konkurenčnom prostredí určite neťahá za kratší koniec. Práve naopak, medzi silných hráčov na trhu patrí aj vďaka novinkám, ktoré zákazníkov aj v najbližších rokoch určite potešia.

Na tejto lúke sa začal písať príbeh spoločnosti Euromotor. (zdroj: Euromotor)
Archívna snímka zo začiatkov fungovania spoločnosti. (zdroj: Euromotor)

Na začiatku bol Ford

Základy spoločnosti Euromotor položili v roku 1992. V tom čase sa servisné stredisko nachádzalo v Slovenskej Ľupči a predajňa v Banskej Bystrici. Vo firme stavili na tradičnú americkú značku Ford, ktorá mala bohatú ponuku vozidiel, vrátane úžitkových. Správnosť rozhodnutia pre túto značku potvrdzujú mnohí spokojní klienti, ktorým fordy z Euromotoru spoľahlivo slúžia. Za všetkých môžeme spomenúť skúsenosť jedného zo zákazníkov, ktorého Ford Focus jazdil vo vynikajúcom stave aj po najazdení pol milióna kilometrov.

Mnohým štyridsiatnikom doteraz rezonuje silná marketingová komunikácia spoločnosti z druhej polovice 90-tych rokov, slovné spojenie Ford Euromotor Banská Bystrica znelo z éteru viacerých rozhlasových staníc i billboardov. V roku 2000 sa servisné stredisko s predajom zlúčili a firma sa presťahovala na Zvolenskú cestu, ktorá sa stala súčasťou mestskej priemyselnej zóny.

Jedna z prvých fotografií novej firmy. (zdroj: Euromotor)

Marek Mandák, konateľ spoločnosti, hovorí o dvoch zlomových momentoch, ktoré firmu posunuli vpred.

„Prvý bol v roku 2004, keď sa k značke Ford pridala Škoda, dlhodobo najpredávanejšia značka na našom trhu, čím vzniklo prvé viacznačkové dealerstvo na Slovensku. O pár mesiacov neskôr, v roku 2005, pribudli do portfólia prémiové švédske vozidlá Volvo.“ ozrejmil.

Spoločnosť spod Urpína sa tak razom ocitla medzi najväčšími predajcami v našej krajine vôbec, autá z jej showroomov putovali do každého slovenského okresu.

Najdrahšie auto v histórii firmy

Tak, ako Euromotor napredoval v predaji, expandoval aj na pôde servisných služieb. „V roku 2008 pribudla k servisnému stredisku nová dielňa s najmodernejšími technológiami a vybavením,“ pripomenul konateľ a pozornosť upriamil aj na rok 2011, kedy sa trh rozrástol o firmu Euromotor Plus – nový salón a servis pre značky Renault a Dacia.

„Tieto značky sme mali v pláne získať už dlhší čas, avšak podarilo sa nám to až v spomínanom roku. Súčasťou novej firmy bol aj malý salón, kde bola v rokoch 2012 – 2017 zastúpená aj ďalšia z prémiových automobilových značiek – Land Rover. Počas tohto obdobia sme predali aj najdrahšie auto v histórii firmy, konkrétne za 150-tisíc eur,“ podotýka konateľ.

Euromotor sa stal najlepším autobazárom v kategórii autorizovaných predajcov za rok 2021. (zdroj: Euromotor)

Najlepší autobazár v krajine

Po odchode Land Roveru salón nezostal zívať prázdnotou. Na krátky čas ho zaplnili elektrické vozidlá Zhidou, ktorých predajom sa v Euromotore Plus zaoberali zhruba rok.

Následne prišiel ďalší zlomový moment, ktorý priniesol úspech. „Od roku 2018 je súčasťou portfólia našich značiek autobazár Jazdené vozidlá. Naša snaha v budovaní tejto značky nezostala bez povšimnutia a v roku 2021 sme sa stali najlepším autobazárom na Slovensku, v kategórii autorizovaných predajcov,“ hovorí Marek Mandák a dopĺňa, že v rovnakom roku ukončili aj modernizáciu lakovne a karosárne. „Išlo o výrazné zväčšenie lakovacích priestorov. Aj to je dôkazom toho, že naším cieľom je neustále napredovať, inovovať a prispôsobovať sa potrebám zákazníkov.“

Odbornosť a spoľahlivosť na prvom mieste

Za firmami, ktoré dlhodobo napredujú a ich názov rezonuje medzi ľuďmi desaťročia, sú vždy odborní pracovníci, vďaka ktorým je už samotný názov spoločnosti garantom kvality. Marek Mandák tvrdí, že bez dobrého manažmentu a školeného personálu by to určite nebolo možné.

Aktuálne spoločnosť zamestnáva približne 80 ľudí. Kľúčových zamestnancov sa snažia udržať, tiež nezabúdajú na vzdelávanie a výchovu mladých kolegov z radov absolventov škôl, ktorí vo firme získavajú potrebnú prax už počas štúdia. „Odbornosť našich pracovníkov je extrémne dôležitá rovnako, ako aj spoľahlivosť. Značná časť našich zamestnancov už pracuje vo firme vyše dvadsať rokov, čo je v podstate väčšina ich pracovného života“, konštatuje.

Jeho slová potvrdzuje aj trojica zamestnancov. Patrik pracuje v Euromotore dvadsať rokov, je predajcom nových vozidiel značky Škoda. Práca je pre neho koníčkom, vo voľnom čase rád relaxuje na turistike, bicykli, je veľkým automobilovým fanúšikom.

Patrik, predajca vozidiel Škoda. (zdroj: Euromotor)
Autoelektrikár Mirko pracuje v Euromotore od jeho založenia. (zdroj: Euromotor)

Mirko je autoelektrikár a v Euromotore pracuje od jeho založenia. Tvrdí, že svoju prácu má rád. Popri nej sa venuje kapele ZBM, s ktorou hrá po celom Slovensku.

Ekonómka Alenka je súčasťou firmy už 29 rokov. (zdroj: Euromotor)

Ekonómka Alenka je neodmysliteľnou súčasťou spoločnosti už 29 rokov. „Mám rada pekné autá a správne čísla,“ hovorí s úsmevom.

Ľudia chcú nové aj jazdené

Na otázku, či zákazníci viac preferujú nové alebo jazdené vozidlá, má Marek Mandák jasnú odpoveď – aj, aj. „Chcú nové aj jazdené. Na tom sa nič nezmenilo,“ podotkol. Pripomína servisné služby, ktoré sú veľmi dôležitou súčasťou Euromotoru. A keďže sú autá čoraz viac komplikovanejšie na údržbu, vyškolený personál vie zákazníkom zaručiť dobrú kondíciu a dlhú životnosť ich vozidla.

Rovnako, ako kvalita, pri kúpe vozidla rozhoduje aj cena. Konateľ pripomína, že bežnú slovenskú rodinu skôr odradí cena benzínu a nafty, než cena nového automobilu.

„Ceny áut odrážajú technickú a technologickú náročnosť ich vývoja. Ľudia chcú stále komfortnejšie a bezpečnejšie autá, tiež modernejšie palubné systémy. To všetko ide ruka s rukou s rastúcou cenou. Avšak skôr, ako cena nového auta zákazníkov odradí cena benzínu a nafty. Samozrejme, je aj priestor pre iné formy mobility, ako verejná alebo zdieľaná doprava, taxislužby a podobne,“ uzatvára.

Zákazníci sa majú na čo tešiť

Zákazníkov sa spoločnosti darí udržať, aktívne pracuje na nových. Konkurencia je hnacím motorom a aj v tomto období už v Euromotore pripravujú novinky, ktoré nepochybne zaujmú.

„Plánujeme ich viacero, zatiaľ ich nemôžem konkretizovať. Určite sa však naši zákazníci majú na čo tešiť,“ zakončil Marek Mandák.

O spoločnosti EUROMOTOR

  • Pôsobí na československom a slovenskom automobilovom trhu od roku 1992.
  • V priebehu troch desaťročí si získala množstvo klientov medzi firmami a tiež súkromnými zákazníkmi.
  • Patrí medzi stabilné značky v banskobystrickom regióne, so zameraním na celé Slovensko.
  • Je dôveryhodným partnerom viacerých bánk, leasingových spoločností a poisťovní.
  • Má vlastný autoservis, pneuservis, certifikovanú lakovňu a karosáreň.
  • Poskytuje komplexné servisné služby.
  • Jej autorizovaný servis disponuje kvalitnou technológiou, modernými diagnostickými zariadeniami, dielenským vybavením v prípade poškodenia vozidla pri dopravnej nehode.
  • Pre zákazníkov je symbolom spoľahlivosti, zárukou komplexných služieb a maximálnej starostlivosti.
  • Je stabilným zamestnávateľom. Aktuálne dáva prácu zhruba 80 ľuďom.
  • Spoločnosť sa snaží o trvalo udržateľný rozvoj s ohľadom na životné prostredie, neustále skvalitňuje poskytované služby a pre zamestnancov vytvára príjemné pracovné prostredie.
  • Značná časť zamestnancov Euromotoru pracuje v tejto spoločnosti už vyše 20 rokov.