BBonline.sk (Kristína Roháčeková), foto: archív. M. Polomský | 14.5.2017

Rozhovor: Bystričan Marek Polomský prezentuje jednu z najznámejších značiek a plní si sny

Čochvíľa bude mať len 26 rokov, no jeho tvár a hlas pozná množstvo ľudí nielen v našom meste. Venuje sa moderovaniu a minulý rok sa mu navyše podarilo splniť si aj pracovný sen. Na portáli BBonline.sk pokračujeme v seriáli rozhovorov so zaujímavými Banskobystričanmi.

Aj keď Marek Polomský vyštudoval hotelovú akadémiu a následne vo vzdelaní pokračoval na UMB, už od mladého veku ho to ťahá k mikrofónu a prezentovaniu na pódiu. Stretnúť ste ho už mohli pri viacerých podujatiach v Banskej Bystrici, ale v poslednom čase napríklad aj v baroch a rozličných podnikoch pri prezentácii známej značky alkoholu.

Ako sa mladý človek z Banskej Bystrice dostane k pozícii brand ambassadora známej značky?

V celku zvláštna zhoda náhod. Po skončení vysokej školy som moderoval kopec akcií, ale ja som dosť činorodý človek, inak povedané workoholik, takže furt som hľadal nejakú aktivitu, ktorá ma zamestná. Raz som sedel v mojom obľúbenom podniku v Banskej Bystrici a debatil som s kamarátkou Ivkou o tom, že by som potreboval nejaký job. Pár dní na to mi poslala inzerát, kde bolo napísané, že hľadajú Becherovka Brand Ambassadora pre Slovensko. Keď som si prečítal všetky uvedené informácie, tak som zistil, že oni vlastne hľadajú mňa. Prešiel som trojkolovým pohovorom, dosť náročným, a tak teda som sa stal prvým slovenským brand ambassadorom pre Becherovku na Slovensku.

Čo všetko máte na starosti a ako vyzerá váš bežný pracovný týždeň?

Môj fokus je zameraný na konzumentov a na barovú komunitu. To znamená, že vytváram rôzne aktivity, akcie, eventy alebo na iných kooperujem. Mojou úlohou je rozširovať pozitívne povedomie o Becherovke, ponúkať ľuďom možnosť ju ochutnať na rôznych akciách, eventoch či mentoringoch a tastingoch. Takisto spolupracujeme s rôznymi zaujímavými ľuďmi, či značkami. V rámci barovej komunity máme vlastný unikátny celosvetový program s názvom Bohemian Bar Club. Je to komunita netradičných, originálnych a nekonvenčných barmanov po celom svete, ktorý vytvárajú nielen fantastické drinky, ale zároveň si navzájom pomáhajú a skutočne vytvárajú komunitu so všetkým, čo k tomu patrí vrátane edukácie i zábavy. Ja bežný deň nemám. Ja mám každý deň iný, niečím zaujímavý a hlavne vždy sa teším, čo nové budem robiť, alebo aké mesto navštívim.

Becherovka je všeobecne známy bylinný likér, ktorý pijeme či už samotný alebo v kokteiloch. Aký spôsob by ste nám odporučili vy?

Osobne Becherovku obľubujem hlavne keď je správne namrazená, a ak by som mohol pripraviť čitateľom kokteil, tak by to bol Becher Butter Sour alebo Beton, ktorý mimochodom tento rok oslavuje 50 rokov od jeho vzniku.

V tejto úlohe ste už nejaký čas, vedeli by ste nám už priblížiť napríklad aj históriu a výrobu Becherovky?

Samozrejme vedel, avšak myslím si, že ideálnejšie by to bolo pri poháriku Becherovky a s dostatočným časom, pretože história je plná zaujímavých faktov, však sa píše od roku 1807 a výroba je krásne sofistikovaná a veľmi pestrá na to, aby som to tu rýchlo zhrnul.

Ako vnímate brand Becherovky?

Je to obrovská značka, má reálne základy, skutočných ľudí v pozadí, priamo sa dotýka histórie nielen Českej republiky ale aj Slovenska a hlavne je to love brand. Pre mňa je úžasné mať možnosť pre ňu pracovať a som za to vďačný. Becherovka má viac než 200 rokov a pravdepodobne nás prežije, takže pracujem pre značku, ktorá toho mnoho prežila a ešte prežije. My v Becherovke vravíme – jediné čo potrebuješ je láska a Becherovka.

Je podľa Vás Becherovka obľúbená medzi Banskobystričanmi?

Myslím, že áno, avšak stále si to viem predstaviť lepšie. Pracujem na tom.

V Banskej Bystrici ste známy aj svojou talkshow Povec ty s úspešnými mladými ľuďmi, ktorú ste pripravovali v Záhrade. Máte v pláne v nej pokračovať?

Áno, samozrejme. V roku 2018 pripravujeme ďalšiu sériu epizód Povec ty. Chceme dať opäť latku trošku vyššie, aby si každý divák prišiel na svoje, takže máte sa na čo tešiť. Chcel by som všetkým poďakovať za priazeň. Prišlo nám množstvo správ s otázkami o pokračovaní Povec ty a už čoskoro sa dozviete odpovede.

Je ťažké presadiť sa s niečím novým, vlastným konceptom projektu v Banskej Bystrici?

Nie je to až tak ťažké, ak máte okolo seba ľudí, ktorí vám pomáhajú a podporujú vás. Samozrejme, keby to bolo ľahké, tak to môže robiť každý. Na druhej strane si myslím, že ak človek naozaj v skutočnosti celým srdcom chce, tak dokáže aj nemožné.

Moderovaniu ste sa naplno venovali už popri štúdiu. Kde všade a na akých udalostiach sme vás mohli stretnúť?

Moderujem akcie od svojich 16 rokov. Tých akcií bolo neúrekom. Boli to koncerty, festivaly, firemné akcie, plesy, športové podujatia, rôzne dni či slávnosti. Ale napríklad aj svadby, kde som robil mladejšieho.

Komunikácia s publikom je dôležitou súčasťou ako pri moderovaní, tak aj pri práci brand ambassadora. Máte k nej asi blízko.

Milujem rozprávať. Dôležité je však pri komunikácii hlavne počúvať. To si málo ľudí uvedomuje.

Podelíte sa s nami o vašu najvtipnejšiu príhodu z moderovania?

Z toľkej kopy príhod vyberám staršiu pani, ktorej pri preberaní ceny z tomboly spadol na zem lístok a jej sa roztrhla sukňa na zadku. Ale úplne.

Čo považujete za svoj najväčší úspech alebo splnený sen vo svojej doterajšej kariére, ktorá vás najviac potešila?

Mám dva. Prvým je moja vlastná talkshow Povec ty a druhým môj dream job pre Becherovku.

Fotogaléria