Po tvrdom súboji medzi poslancami BBSK a bystrickým županom sa v apríli podarilo v krajskom rozpočte presadiť investičné prostriedky na výstavbu prvej časti cyklotrasy „Rodinná cestička medzi Zvolenom a Sliačom. Druhá časť cyklotrasy smerom do Banskej Bystrice sa bude môcť spustiť po vyriešení zložitých majetkoprávnych vzťahov.

_MG_8551Paradoxom zostáva, že práve primátor Banskej Bystrice Peter Gogola, ktorý sedí aj v zastupiteľstve samosprávneho kraja, vyčlenenie peňazí na cyklotrasu nepodporil. Ostatní bystrickí a zvolenskí poslanci BBSK projekt podporili. V súčasnosti pokračuje výstavba cyklotrasy „Rodinná cestička“ na prvom úseku Zvolen – Sliač v dĺžke 5,080 km so šírkou 2,5 metra, ktorá by mala byť hotová do konca tohto roka.

Po dokončení prvej etapy sa začne s druhou, ktorá by mala prepojiť Sliač s Banskou Bystricou. Kým prvú časť cyklotrasy vedúcu zväčša popri Hrone sa vzhľadom na jednoduchšie vysporiadanie nehnuteľností podarilo pripraviť pomerne rýchlo, na úseku Sliač – Banská Bystrica treba pred získaním stavebného povolenia vyriešiť zložité majetkové pomery na súkromných pozemkoch.

„Vznikne tu dlhoočakávaná cesta pre cyklistov aj korčuliarov. Cyklotrasou s asfaltovým povrchom chceme bezpečne prepojiť Banskú Bystricu so Zvolenom,“ povedal Jakub Gajdošík, poslanec BBSK a autor projektu cyklobb.sk. Pozdĺž I. etapy cyklotrasy budú tri oddychové miesta.

_MG_8538„Na svoje si prídu tí, ktorí chcú ísť rýchlejšie na bicykloch alebo korčuliach, ale aj rodiny s deťmi, ktoré si potrebujú oddýchnuť. Vznikne tu moderný cestovný ruch,“ tvrdí Ľubomír Motyčka, vydavateľ časopisu Cestovateľ a poslanec BBSK.

Cyklisti, ktorí mohli už tohto roku jazdiť z parkoviska pri zvolenskej Hypernove, čiastočne korunou hrádze pri Hrone a poza mestskú časť Rybáre až do Sliača, sú netrpezliví a viacerí si už vyskúšali novú trasu, zatiaľ so štrkovým podkladom. Vytvoria sa tu dobré podmienky pre rozvoj cestovného ruchu pri Hrone.

„Banskobystrický kraj nutne potrebuje množstvo aktivít a toto je jedna z nich, ktoré môžu výrazne ovplyvniť cestovný ruch. Nakoniec sme na brehu Hrona, kde sa rozvinulo vodáctvo, teraz cykloturistika,“ dodáva Motyčka.

Okrem oddychových miest sa v okolí cyklotrasy uvažuje a so stánkami s občerstvením a servisom pre cyklistov. Veľký záujem cykloturistov zo širokého okolia by mal byť motiváciou pre regionálnu i miestnu samosprávu, aby takýto užitočný druh cestovného ruchu spoločne podporovali.

[youtube pSmWr-hEDFg 640 390]